خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراجا:

تغییر روند توطئه افکنی دشمنان؛ از جنگ سخت تا ترکیبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۶۳

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت:‌ طرح‌های اخیر دشمنان با بررسی حوادث چند وقت اخیر نشان می‌دهد که آنها روی طرح تجزیه بر اساس قومیت‌ها و جنگ ترکیبی تمرکز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان به تشریح روند تغییرات در توطئه افکنی دشمنان علیه نظام اسلامی و کشور عزیزمان پرداخت و  گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان با هزار ترفند و مکر و حیله وارد عمل شده و سعی کرده اند انقلاب و نظام اسلامی ما را تضعیف و اقتدارمان را خدشه دار کنند که در ابتدای امر وارد جنگ سخت شدند و هشت سال دفاع مقدس جانانه جوانان ما آنها را ناکام گذاشت و به سوی افکار شوم دیگری سوق داد که در هر برهه از زمان نامی گرفت؛ تهاجم فرهنگی، ترور شخصیت ها، جنگ نرم، جنگ شناختی و اینک جرثومه ای از تمام آنها که جنگ ترکیبی نام گرفته است که روی «فروپاشی درونی» تمرکز دارد.

وی افزود: بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و دشمنان وارد فازهای متفاوتی شده اند و طرح های مختلفی را با اهدافی شوم اجرا کرده اند. شمنان در جنگ نرم، روی سه موضوع تحریم، تبلیغ رسانه ای و نافرمانی مدنی متمرکز شدند. گام بعدی دشمنان در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی پروژه انقلاب های رنگی بود و طرح بعدی پارادایم ناکارآمدی نظام براساس تکنیک و تاکیتک های عملیات روانی است، اما طرح های اخیر دشمنان با بررسی حوادث چند وقت اخیر نشان می دهد که آنها روی طرح تجزیه بر اساس قومیت ها و جنگ ترکیبی تمرکز کرده اند.

دشمنان پروژه‌های متعدد کشته‌سازی را به راه انداختند

حاجیان در ادامه اظهارات خود گفت: در جنگ ترکیبی اخیر سیاست متمرکز دشمن این بود که «طوری عمل کن و حرف بزن که همه فکر کنند حق باتوست.» در جنگ اخیر، ترکیبی از استراتژی ها به کار رفت که هدف همه آنها در اختیار گرفتن افکار عمومی بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا ادامه داد: در طرح جنگ ترکیبی بزرگترین هدف دشمنان مشروعیت زدایی از کشور بود که برای نیل به این هدف به ابزاری قوی چون فضای مجازی و رسانه های متنوع تکیه کردند. دشمنان در این طرح به گونه ای افکار عمومی را بمباران کردند تا مردم، اخبار، دولت و رسانه های خودی را نادرست تلقی کرده و منبع خبری آنها رسانه های معاند باشد. حال برای تحریک بیشتر افکار عمومی پروژه های متعدد کشته سازی را به راه انداختند تا به بهانه های هفتم و چهلم فراخوان های متوالی را رقم بزنند.

سخنگوی فراجا تاکید کرد: تحمیل تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، شکل دادن به نارضایتی در جامعه، عملیات روانی برای ناکارآمد جلوه دادن دستگاه های اداری و اجرایی دولت، تضعیف حاکمیت از طریق روش های مدنی و به هم زدن مناسبات مردم و مسئولان و ایجاد ناتوی فرهنگی از جمله اقدامات دشمنان در جنگ ترکیبی اخیر بود.  

نقش جهاد تبیین در روشن‌سازی وقایع، افزایش بصیرت مردم و شکست دشمنان 

حاجیان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره ضرورت «جهاد تبیین» گفت: بصیرت مردم رمز موفقیت و پیروزی در میدان جنگ تمام عیار اخیر بود و قطعا آنچه باعث افزایش بصیرت می شود، به فرموده مقام عظمای ولایت «تبیین» است و به همین علت بر جهاد تبیین تأکید دارند.

سخنگوی فراجا در پایان تصریح کرد: تبیین درست و صحیح وقایع، روشن سازی اتفاقات و ... در افزایش بینش و بصیرت مردم تأثیرگذار بوده و همین رمز شکست توطئه های دشمنان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز