خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران بیشتر از کارشناسی است/ برنامه‌ای برای تغییر در امتحانات نداریم/ برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در ترم آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۰۵

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در ترم آینده گفت: این چهارمین ترمی است که ما با کرونا سر و کار را داریم، ولی امیدواریم برای ترم آینده به سمت حضوری شدن حرکت کنیم.

"محمود کمره‌ای" معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برنامه این دانشگاه برای ایام امتحانات به خبرنگار ایلنا گفت: ما برای ایام امتحانات طبق برنامه‌هایی که قبلا اعلام شده بود اقدام خواهیم کرد. ضمن اینکه هنوز اطلاعاتی درباره سویه جدید کرونا اعلام نشده و بخشنامه‌ای هم در این زمینه برای ما صادر نشده است. در هر حال ما تابع ضوابط و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت علوم و ستاد برای از سرگیری آموزش حضوری در استان تهران هستیم. 

وی در ادامه بیان کرد: فعلا برنامه‌ای برای تغییر امتحان نداریم با توجه به اینکه خوشبختانه اکثر دانشجویان ما واکسن دز دوم خود را دریافت کرده‌اند و برنامه جدیدی هم برای برنامه امتحانات پیش بینی نکرده‌ایم ولی اگر بخشنامه و ابلاغیه‌ای باشد حتما به آن عمل خواهیم کرد. 

کمره‌ای درباره برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در ترم آینده گفت: این چهارمین ترمی است که ما با کرونا سر و کار را داریم ولی امیدواریم برای ترم آینده به سمت حضوری شدن حرکت کنیم. ما یک سری برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم و در صدد تامین یک سری امکانات هستیم که برای آموزش حضوری در ترم آینده است. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: البته تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران بسیار بیشتر از تعداد دانشجویان کارشناسی است. ما در دانشگاه تهران ۱۷ هزار دانشجوی کارشناسی داریم در حالی که حدود ۲۸ هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی در اینجا تحصیل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه تهران ۱۰ هزار نفر دانشجوی دکتری و ۱۸ هزار نفر دانشجوی ارشد هستند. بر همین اساس امیدواریم برای ترم آینده مشکلی برای آموزش حضوری نداشته باشیم و خوابگاه‌ها آماده و امکانات تغذیه برای دانشجویان و شرایط مساعد در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها فراهم شود. 

کمره‌ای در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری حضوری امتحانات شرایط برای دانشجویانی که بیماری زمینه‌ای دارند و در معرض بیشتر کرونا هستند، به چه صورتی خواهد بود؟ گفت: هنوز به ما گزارشی در این زمینه ارائه نشده است اما هر زمان که از مرکز کمیسیون پزشکی دانشگاه و مرکز بهداشت دانشگاه تهران به ما گزارش دادند که دانشجویی دچار مشکلات و بیماری زمینه‌ای هستند حتما راه حلی برای آن پیدا خواهد شد. تا هم در امتحانات شرکت کنند و هم نیاز به جا به جایی نداشته باشند و برای خودشان و دیگران مشکلی ایجاد نشود. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا آمار دارید چند نفر دانشجوی کارشناسی برای فصل امتحانات از شهرستان به تهران خواهند آمد؟ گفت: در نیم سال اول جاری سعی می‌شود تا جایی که امکان دارد امتحانات حضوری باشد. اگر مشکلاتی به وجود بیاید ناچاریم امتحانات را غیرحضوری برگزار کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشجویان ساکن استان تهران حدود ۱۸ هزار نفر هستند که خوابگاه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و از امکانات خوابگاهی نمی‌توانند استفاده کنند. در این میان یک سری دانشجو هم باقی می‌مانند که اگر ما کل ظرفیت خوابگاه‌ها را کامل کنیم حداکثر حدود ۱۰ هزار نفر  می‌توانند اسکان داده شوند البته این در حالی است که کرونا و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی نباشد. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت: علاوه بر این ما حدود ۱۸ هزار نفر دانشجوی غیرساکن در استان تهران داریم که باید اینها به شکل‌هایی در شهر تهران اسکان داده شوند حال یا منزل اقوام هستند، یا مسکنی را اجاره می‌کنند. در نتیجه تنوع دانشجویان در دانشگاه تهران هم در مقاطع تحصیلی و هم به لحاظ ساکن بودن در تهران و یا ساکن نبودن در آن زیاد است و امیدواریم برایشان راه حلی پیدا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز