خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۱۳ هزار پرونده و دستگیری ۱۴ هزار متجاوز در حوزه محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۹۳۵

برگزاری چهارمین رزمایش و گردهمایی پلیس و یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی کشور با حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، چهارمین رزمایش و گردهمایی پلیس و یگان های حفاظت دستگاه های  اجرایی کشور با حضور سردار "قاسم رضایی"؛ جانشین فرمانده نیروی انتظامی و سردار "مهدی معصوم بیگی"؛ رئیس پلیس پیشگیری ناجا، "علی سلاجقه" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این رزمایش و گردهمایی،  سردار "مهدی معصوم بیگی" ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به مجموعه تلاشگران عرصه نظم و امنیت گفت: از تمامی عزیزانی که از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت کشور و سایر دستگاه های اجرایی در این مراسم حضور دارند تقدیر و تشکر می کنم؛ این حضور پرصلابت به معنای این است که مجموعه تلاشگران حوزه نظم و امنیت یکپارچه و یک صدا در میدان برای تامین مهم ترین نیاز جامعه که امنیت است حضور دارند.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی از سال گذشته به عبارتی از هفته ناجا تاکنون حرکتی رو به جلو، بالنده و توفیقات روزافزون داشته اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: مجموعه حاضر در میدان، یگان هایی نمونه از مجموعه یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی کشور هستند؛ این رزمایش و  گردهمایی همزمان در سراسر کشور با برنامه ریزی دقیق و منظم و تمرکز مطلوب در حال برگزاری است.

این مقام انتظامی ادامه داد: به دنبال برنامه ریزی دقیق و منظم و تمرکز خوبی که طی یک سال برحوزه توانمندسازی اعم از آموزش و تمرکز بر افزایش مهارت و تجهیز یگان ها انجام شده است از روسای سازمان ها تشکر و قدردانی می کنم.

وی عنوان کرد: اگر این هماهنگی، همدلی، انسجام، احساس مسئولیت و برادری نبود این میزان از سطح رشد و پیشرفت را شاهد نبودیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد: سطح آمادگی یگان های حفاظت در دستگاه های دولتی در ۱۳ یگانی که تشکیل شده در شرایط عالی است و این عزم، جزم است که روز به روز نیز بهتر شود.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی یگان ها اقدامات خوبی انجام شده است و بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" طی این یک سال در حوزه مقابله با زمین خواری بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان رفع تصرف صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طی یک سال گذشته حدود ۵ هزار و ۸۰۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف و جمع آوری شده و ۱۴ هزار متجاوز به محیط زیست بازداشت شده اند و حدود ۱۳ هزار پرونده در این حوزه توسط این یگان تشکیل شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در یگان شهرداری و برخورد با تخریب گران آثار میراث فرهنگی توسط یگان میراث فرهنگی با جدیت در حال انجام است.

سردار معصوم بیگی عنوان کرد: یگان انرژی اتمی از یگان های فعالی است که با رشادت به انجام ماموریت های خود می پردازد؛ در حوزه یگان سازمان زندان ها بالغ بر ۲۴۰ هزار بدرقه متهم انجام شده و بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر که مراجعه به مرکزهای قوه قضائیه داشته اند از سوی یگان قوه قضائیه تامین نظم و امنیت انجام شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه تاکید کرد: نیروی انتظامی با برنامه ریزی های مشخصی که دارد از این یگان ها حمایت می کند ضمن اینکه کلانتری و پاسگاه ها و یگان های امداد و دیگر رده های نیروی انتظامی نیز از این ماموریت ها به طور مستمر پشتیبانی و حمایت می کنند.

*اقتدار ناجا در راستای پاسداشت امنیت

علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این رزمایش و گردهمایی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به نیروهای قهرمان و دلاور و مهربان نیروی انتظامی گفت: در موضوع محیط زیست کشور امنیت حیاتی به عنوان مهم ترین مسئله مطرح است که تمامی امنیت های دیگر را نیز شامل می شود؛ خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده نیروی انتظامی مقتدر در جهت پاسداشت امنیت، مردانه و سرافرازنه وارد کار شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با روحیه مردمی و در کنار دولت انقلابی برای حفاظت از کیان این کشور و به ویژه محیط زیست دست به دست یکدیگر داده اند؛ موضوع پدافند غیرعامل از بحث های بسیار جدی در محیط زیست است؛ ضمن اینکه بحث نفوذی ها یکی دیگر از موضوعات مهم است، دخالت سیاستمداران و استفاده از مباحث محیط زیست موضوع بسیار جدی است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این مشکلات را باید با کمک نیروی مقتدری همچون نیروی انتظامی برطرف کنیم، خاطر نشان کرد: از پلیس اینترپل تقاضا داریم که در بحث شکار و ورود و خروج پرندگان ما را یاری کنند ضمن اینکه تقاضا داریم از تکنولوژی های پهپادی و به روز برای حفاظت از محیط زیست استفاده شود.

سلاجقه در پایان خاطر نشان کرد: امروز توفیقی نصیب بنده شده که به عنوان یک سرباز در خدمت شما جان برکفان باشم ضمن اینکه به عنوان یک شهروند کوچک نیز از زحمات نیروی انتظامی تشکر و به تمامی آنها خدا قوت عرض می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز