خبرگزاری کار ایران

همه مولفه‌های پیشرفت یک جامعه در گروی امنیت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۰۹

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: همه مولفه‌های جامعه در گروی امنیت قرار دارد. امنیت در هر جامعه ای پایدار باشد به همان میزان استحکام لازم برای آبادنی و آرامش کشور فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته ناجا در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

سردار مهدی معصوم بیگی رییس پلیس پیشگیری ناجا در ابتدای این مراسم اظهار داشت: سال‌ها زحمت کشیده شده تا این ریل گذاری قوی در پلیس پیشگیری انجام شود. هفته ناجا قدردانی از امنیت است، زیرا همه مولفه‌های جامعه در گروی آن قرار دارد. امنیت در هر جامعه ای پایدار باشد  به همان میزان استحکام لازم برای آبادنی و آرامش کشور فراهم می‌شود.

معصوم بیگی گفت: در نظام اسلامی به برکت خون شهدا و همچنین تلاش‌های مجاهدانه پرچمداران امنیت یعنی نیروی انتظامی، نجابت مردم و در راس آن هدایت‌های مقام معظم رهبری در شرایط بسیار خوب امنیتی قرار گرفتیم. که امنیت در این کشور عظیم و بصیر برای همه کشورها اسوه و نمونه است.

وی افزود: بخش قابل توجه امنیت پایدار، منوط به مشارکت مردم در تولید امنیت است. به میزانی که مردم در تولید امنیت مشارکت کنند به طور قطع ما از یک امنیت پایدار تری برخوردار خواهیم بود.

وی اشاره کرد: بیش از ده سال گذشته یک تصمیم هوشمندانه در نیروی انتظامی گرفته شد تا بسترهای قانونی برای مشارکت مردم در تولید امنیت، پیشگیری از جرم و برقراری نظم عمومی فراهم شود. بیش از ۱۰ سال از شروع کار موسسات حفاظتی و مراقبتی می‌گذرد و اگر آن زمان این تصمیم گرفته نشده بود حتما ما در نظم عمومی با خلاء مواجه بودیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در چشم اندازی که تعریف شده است و ما آن را دنبال می‌کنیم این است که، اولا ظرفیت یابی از پلیس یاران به میزان دو برابر میزان فعلی افزایش یابد. زیرا بعضی از کشورها بیش از چهار میلیون نفر تحت عنوان مختلف به نیروی انتظامی آن کشور کمک میکنند.

معصوم بیگی گفت: عددی که در ثبت و ضبط پلیس یاران ثبت شده بسیار کم است و باید دو برابر شود. موضوع دیگر هوشمند سازی پلیس یاران و نظامات حاکم بر این فرآیند است. هرچه ما این بخش را هوشمند‌تر کنیم خروجی آن چندین برابر خواهد شد. معمولا بخش‌های خصوصی چابک تر و بروزتر هستند از این رو انتظار ما از شما این است که در حوزه نظم عمومی پیشران شوید‌ بنابراین هوشمند سازی این حوزه باید شتاب بگیرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یکی از برنامه‌های ما در آینده است این است که آموزشها و کارآمدی افزایش یابد، زیرا موجب ارتقا می‌شود. آموزش باید به سمت حرفه‌ای گرایی برود. آموزش می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد. تلاش ما این بود که بند پ ماده ۱۰۸ را در دولت قبل تمام کنیم اما انشالله در این دولت انجام شود تا از طریق آن یک ظرفیت بزرگ در اختیار موسسه‌های حفاظتی قرار خواهد گرفت.  

وی افزود: نگاه به این بخش نباید تک بعدی باشد. اگر زمانی روح حاکم بر موسسات از هدف خود عبور کند ما از ریلی که برای آن بنا شده فاصله خواهیم گرفت‌. شش میلیون تومان حقوق این افراد است که برای آن ۴۲۰ میلیون تومان پول در سال توسط موسسات پرداخت می‌شود. از این رو باید با هماهنگی بیشتر این بخش را مدیریت کنیم. این بخش می‌تواند خط مقدم برقراری نظم عمومی قرار بگیرد.

در ادامه این برنامه قاسم نوده فراهانی رییس اصناف تهران در این مراسم اظهار داشت: امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است. امنیت اقتصادی از این جهت مهم است که اگر در یک کشور امنیت برقرار باشد همه دنبال این هستند که سرمایه‌هایشان را از آن کشو منتقل کنند.

وی افزود: خدا را شکر نیروی انتطامی امنیت را به شکل جامع و کامل تامین کرده است. امنیت اجتماعی یعنی پلیس امنیت را برای خانواده‌های ما تامین کرده است. امنیت فرهنگی یعنی در این ۴ دهه از کوچکترین روزنه، دشمنان ما از هر لحاظ برای ضربه زدن کوتاهی نکردند.

فراهانی گفت: اگر بخش خصوصی نباشد دولت نمی‌تواند به تنهایی یک سری کارها را مدیریت کند البته می‌تواند اما بسیار دشوار خواهد بود. در زمان شیوع کرونا بخش خصوصی چه کرده است یا در زمان جنگ اصناف قدم اول را برداشتند. ما آمادگی این را داریم یک تفاهم نامه با شما منقعد کنیم که در حوزه تولید و توزیع بتوانند از حوزه شما استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز