خبرگزاری کار ایران

غفاری مطرح کرد:

احتمال سرایت بیماری در واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ بیشتر است/ کارفرمایان تدابیر لازم برای حفظ سلامتی کارگران را در نظر بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۳۳۹

رئیس گروه بهداشت مهندسی حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید19 در دنیا و کشور ما و آغاز به کار کارخانجات و واحدهای تولیدی، پتانسیل سرایت بیماری در محیط‌های کاری و واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی غفاری با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ، اظهار کرد: بررسی وضعیت سلامتی و غربالگری کارکنان اولین توصیه ما بوده و کارفرمایان تمهیداتی را اتخاذ کنند که کارگران در بدو ورود تب سنجی شده و از نظر علایم مشکوک بیماری مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت مراجعه تمامی کارکنان به سامانه سلامت وزارت بهداشت و ثبت وضعیت سلامتی‌شان، گفت: کارکنان در صورت نیاز به خدمات جامع سلامت برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به مرکز سلامت آن محدوده جغرافیایی مراجعه کنند.

وی، اضافه کرد: همچنین کارکنان در صورت مشاهده علایم بیماری‌های مانند آنفلوانزا و سرما خوردگی در طول انجام وظایف شغلی‌شان نیز باید به واحد سلامت شغلی آن شرکت یا مراکز جامع سلامت، مراجعه کنند.

رئیس گروه بهداشت مهندسی حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به تماس‌ با افراد مبتلا به بیماری کرونا در واحد کاری یا بستری در بیمارستان، اظهار کرد: این افراد باید از حضور در محیط‌های کاری امتناع کنند و تا 14 روز خودشان را با هماهنگی مراکز جامع سلامت، تحت کنترل قرار دهند.

وی، گفت: منظور از تماس نزدیک این است که اگر فردی با یک مبتلای قطعی در فضایی بسته و مشترک به مدت 15 دقیقه و با فاصله کم‌تر از دو متر، تماس داشته باشد، باید حتما با هماهنگی مراکز جامع سلامت، 14 روز در خانه بماند.

وی، بیان کرد: کارکنانی با بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، دیابت و فشار خون و دارای نقص ایمنی یا کارکنانی که شیمی درمانی یا پیوند اعضا شده و بدخیمی دارند، باید با تایید و صدور گواهی توسط پزشک معمتد، تا حد امکان دور کاری کنند.

غفاری، تاکید کرد: توصیه می‌کنیم تا کارفرمایان تدابیری را اتخاذ کنند که کارکنان حداقل تماس را با یکدیگر داشته باشند یا محیط کار، تهویه مناسب و جمعیت کم‌تری داشته و یا وسایل حفاظت فردی موجود باشد.

رئیس گروه بهداشت مهندسی حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه، گفت: تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی با پرسنل بالای 50 نفر که تشکیلات بهداشت حرفه‌ای دارند و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای که به صورت تمام وقت یا پاره وقت در آن مشغول هستند، وظیفه دارند تا ضمن نظارت و پیگری تمامی موازین بهداشتی، موارد لازم را به کارکنان و کارفرمایان آموزش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز