خبرگزاری کار ایران

یوزباشی مطرح کرد:

جریمه ۳ میلیاردی برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در مراغه

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۹۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: متهم پرونده دستگاه‌های استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در مراغه به پرداخت حدود ۳ میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیداحد یوزباشی،  در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این فرد به داشتن ۷۶ دستگاه ماینر قاچاق متهم شده است،افزود: پلیس آگاهی راه‌آهن مراغه در حین گشت و بازدید در انبار توشه راه‌آهن‌ به محموله ای مظنون شده و پس از بازرسی ۷۶ کارتن حاوی دستگاه ماینر خارجی در مارک های گوناگون را کشف و ضبط کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پرونده این کشف تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد و در شعبه قاچاق کالا و ارز مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت: متهم در اظهارات خود عنوان کرده بود که از قاچاق بودن کالاها اطلاعی نداشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: متهم عنوان کرده بود که ماینرهای مکشوفه دست دوم بوده و بعضی از آن ها اوراقی و از تهران خریداری شده و برای راه اندازی و کار آن ها را به مراغه انتقال داده است.

یوزباشی، ادامه داد: پس از استعلام از گمرک و اخذ نظریه کارشناسان، قیمت کلی کالاهای کشف شده حدود ۳ میلیارد ریال برآورد شده است و با توجه به اعطای مهلت کافی برای متهم برای معرفی صاحب اصلی کالا این موضوع عملی نشد و تخلف انتسابی به نامبرده محرز و مسلم شد.

وی یادآوری کرد: طبق قانون تعزیرات حکومتی علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ مذکور معادل یک برابر ارزش ریالی کالا به نفع صندوق دولت محکوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز