خبرگزاری کار ایران

با هدف کشف استعداد بانوان خانه دار؛

نمایشگاه دست سازه های هنری در تبریز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۱۹۵

نمایشگاه دست سازه های هنری با هدف کشف استعداد بانوان خانه دار و ترویج فرهنگ استفاده بانوان از صنایع دستی در تبریز آغاز به کار کرد.

اعظم ستاری فرد، رئیس هیات داوران نمایشگاه دست سازه های هنری در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: هدف این نمایشگاه ترویج فرهنگ استفاده بانوان از صنایع دستی و رواج کارآفرینی در بانوان خانه دار است.

وی دیگر هدف این نمایشگاه را معرفی ارزش صنایع دستی، اهمیت اشتغال زایی در بین بانوان دانست و خاطرنشان کرد: در ایران 370 رشته­ صنایع ­دستی به ثبت رسیده که از این تعداد 75 رشته از قبیل قالی بافی، سفالگری، نگارگری و غیره در آذربایجان شرقی به دست هنرمندان این استان انجام می شود که نشانگر ارزش خاص این موضوع است.

ستاری فرد ادامه داد: حدود هشت هزار هنرمند در بیش از 75 رشته در صنایع دستی استان فعالیت می کنند.

وی گفت: این نمایشگاه در راستای ارزشگذاری به هنرهای زنان خانه دار، دیده شدن و تقویت بنیان خانواده در تبریز اتفاق می افتد.

رئیس هیات داوران نمایشگاه دست سازه های هنری با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز 25 دی شروع شده و تا 3 بهمن ادامه خواهد داشت، یادآور شد: ۹ غرفه در این نمایشگاه وجود دارد که بعد از ۳ روز ترکیب غرفه ها تغییر پیدا کرده و سری بعدی کار آفرینان جایگزین خواهند شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان این نمایشگاه از شهر های تبریز، آذرشهر، سردرود و باسمنج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز