خبرگزاری کار ایران

در همایش نمایندگان کارگران و کارفرمایان مطرح شد؛

کارگران از اقشار مولد جامعه هستند/ قانون کار بهترین مرجع برای مطالبات قانونی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۸۵۰

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: کارگران از اقشار مولد و تاثیرگذار جامعه هستند و همیشه در تمامی عرصه‌ها نقش ارزشمندی ایفا نموده‌اند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در همایش نمایندگان کارگران و کارفرمایان که همزمان با 29 آبان سالروز تصویب قانون کار برگزار شد، با بیان نقش کارگران در توسعه اقتصادی کشور اظهارکرد: کارگران از اقشار مولد و تاثیرگذار جامعه هستند و همیشه در تمامی عرصه‌ها نقش ارزشمندی ایفا نموده‌اند.

میراحد حسینی افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور را این قشر سختکوش تشکیل داده‌اند و جایگاه این عزیزان همواره از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

وی با اشاره با سالروز تصویب قانون کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: قانون کار میراث ماندگار و گرانبهای امام راحل و در راستای حفظ جایگاه ارزشمند کارگران و کارفرمایان و میثاق نامه مشترک این عزیزان برای دستیابی به اقتصادی پویا با منابع انسانی کارآمد است و تمامی زوایای آن در راستای حفظ و صیانت از نیروی ارزشمند و کار و کار فرمایان و تنظیم روابط کار در آن پیش‌بینی و تدوین شده است.

حسینی تصریح کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های باارزشی را برای حفظ و حمایت  از نیروی کار دارد و تمامی قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی و دستورالعمل‌ها و مقاوله‌نامه‌ها بر همین اصل بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و توجه ایشان به منابع ارزشمند کار و کارگر افزود: قانون کار بهترین مرجع برای مطالبات قانونی است و ایشان تاکید و توجه  خاصی به قشر مولد و شریف جامعه کارگری که نقش خوبی در شکوفایی اقتصادی داشته‌اند، دارند و دولت در همین راستا توجه و اهتمام خاصی به کارگران دارد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تعاونگران در عرصه کار و تولید و تلاش اشاره نمود و افزود: توسعه تشکل‌ها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و بر همین اساس ما از همراهی تشکل‌ها در تمامی عرصه‌ها بهره‌مند می‌شویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز