خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش تاثیرگذار و سازنده رسانه‌ها در نهادینه کردن مولفه‌های فرهنگ عمومی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۰۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها نقش تاثیرگذار و سازنده ای در جهت نهادینه کردن مولفه های فرهنگ عمومی در جامعه دارند.

به گزارش ایلناٰ محمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: برای ارتقاء فرهنگ عمومی در جامعه و اجرای کارهای فرهنگی در استان، شورای فرهنگ عمومی ایجاد شده که نماینده ولی فقیه در استان رئیس، استاندار آذربایجان شرقی نائب رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر این شوراست. البته نهادهای مختلفی که در زمینه فرهنگ فعالیت می کنند و همچنین آحاد مردم شایسته است با این نهاد همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه اقدامی تدریجی است و به صورت آنی نمی توان فرهنگ را ارتقاء بخشید، اعلام کرد: فرهنگ عمومی امری دستوری نیست اتفاقاتی است که ریشه تاریخی دارد، تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید از ظرفیت های خود برای ارتقا فرهنگ عمومی بهره مند شوند.

وی افزود: فرهنگ هایی چون نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی، آگاهی افزایی، کتابخوانی و مطالعه باید در جامعه رواج یابد، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است، افزایش سرانه مطالعه و به دنبال آن آگاهی افزایی باعث خواهد شد پیامدهای مثبت در جامعه به وضوح دیده شود.

دبیر اجرایی شورای عمومی فرهنگ در استان گفت: تعامل و دوستی باید در بین مردم افزایش یابد، ایجاد همگرایی بین دستگاه های دولتی در حوزه فرهنگ، یکی از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی است.

وی تاکید کرد: رسانه ها نقش تاثیرگذار و سازنده‌ای در جهت نهادینه کردن مولفه‌های فرهنگ عمومی در جامعه دارند.

وی در خصوص رواج برخی فرهنگ غلط در جامعه اظهار کرد: خشونت کلامی یکی از فرهنگ های غلطی است که در استان رواج یافته است و  برنامه‌ای برای پیشگیری و کنترل خشونت کلامی در جامعه در دستورکار شورای فرهنگ عمومی استان قرار می گیرد، مراکزی چون دانشگاه ها، مراکز مشاوره و مساجد می توانند جهت تقویت مهارت های ارتباطی بین مردم فعالیت کرده و موثر واقع شوند.

محمدپور افزود: باید برای افزایش مهارت ارتباطی و تعامل بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی از آموزه های دینی نیز بهره مند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز