خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بناب در جمع خبرنگاران؛

سنجش در قبال سهمیه های پنهان کنکور پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۴۲

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته‌های پزشکی، اقدامی غیر قانونی است، سنجش باید در قبال این تغییر رشته ها و سهمیه های پنهان توضیحاتی دهد و پاسخگو باشد.

به گزارش ایلنا؛ضیا الله اعزازی ملکی در گفت و گو با خبرنگار ان در خصوص سهمیه های کنکور برای فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، اظهار کرد: نام این سهمیه ها را، ما سهمیه پنهان گذاشته ایم، سهمیه هایی که به شدت از آن سوء استفاده می شود.

وی افزود: همچنین اخیرا تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی را محکوم می کنیم چرا که چنین اقدامی غیر قانونی است و به شدت مخالف چنین اقدامی در سیستم آموزشی کشور هستیم و به اعتقاد بنده سنجش باید در قبال این تغییر رشته ها و سهمیه های پنهان توضیحاتی دهد و پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس نیز وظیفه نظارت و کنترل این مسائل را برعهده دارد و اخیرا نیز با پیگیری های بنده و برخی نمایندگان مجلس، تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی متوقف شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سهمیه و دادن امتیاز به فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها باید در چهارچوب قانون صورت بگیرد، اعلام کرد: باید برای چنین سهمیه بندی، قانونی مشخص تعریف شود و طبق آن اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز