خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز:

مفاخر ادبی تبریز باید معرفی شوند/ قدردانی از برگزاری کارگاه ساخت سردیس شعرای مکتب اهل بیت

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۰۰

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه مفاخر ادبی تبریز باید معرفی شوند، گفت: مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت تبریز باید معرفی شوند.

به گزارش ایلنا، فریدون بابایی اقدم در حاشیه بازدید از کارگاه ساخت سردیس مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت که در محوطه شهرداری مرکز برگزار می شود به خبرنگاران، گفت: شاهد برگزاری این کارگاه توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز هستیم که اقدام خوب و مهمی است و باعث معرفی مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت تبریز می شود.

بابایی اقدم افزود: یکی از اقدامات خوب شهرداری تبریز فعالیت های فرهنگی این چنینی در این ایام عزاداری است. امیدوارم این مجسمه ها و سردیس های شعرا در یک مکان مناسب برای بازدید عموم نصب شود چراکه تبریز اولین پایتخت تشیع بوده و شاعران و بزرگان زیادی در این شهر زندگی کرده اند.

این عضو شورای شهر تبریز ابراز داشت: در شهر تبریز با اینکه ۶۰ هنرمند مجسمه ساز داریم ولی خیلی از ظرفیت این هنرمندان استفاده نشده بود و برگزاری این کارگاه فرصت خوبی برای استفاده از توانمندی این مجسمه سازان است.

وی ادامه داد: نقش فرهنگی شهرداری تبریز با این اقدام و معرفی مفاخر ادبی آئینی و شعرای مکتب اهل بیت بیش از پیش پررنگ می شود.

گفتنی است به مناسبت ماه محرم و همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین، کارگاه آموزشی ساخت سردیس مفاخر و شعرای ادبیات آیینی تبریز برگزار شد و ۱۴ تن از هنرمندان مجسمه ساز، سردیس ۱۴ نفر از شعرا و مفاخر ادبیات آیینی تبریز را ساختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز