خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربابجان شرقی عنوان کرد ؛

سازمان خصوصی سازی هنگام واگذاری به اهلیت افراد توجه کند/ بدهکاری 185هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی / وجود 13 واحدی مشکل در در استان

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۴۹

دبیر اجرایی خانه کارگر در سال گذشته حدود ۱۳ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند که این روند نسبت به سال ۹۶افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا،کریم صادق‌زاده در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه  اعتراضات صنفی باید به رسمیت شناخته شود و بسترهای لازم  برای این تجمع‌ها فراهم شود،‌گفت: مسئولان برای رفع مشکلات کارگران تلاش کنند که  این مسائل آنها را وادار به تجمع نکند، ولی اگر تجمعی هم صورت گرفت برای شنیدن مشکلات آنها گوش شنوا باشند.

وی با بیان اینکه ۱۳ واحد مشکل دار داریم، گفت: عدم توانایی پرداخت حقوق و مزایای کارگران و یا تعویق حقوق، عدم توانایی تامین مواد اولیه، کمبود سرمایه در گردش و بدهی به بیمه ها و غیره از جمله مشکلات این واحدها است.

وی با اشاره به واحدهای تولیدی که بعد از خصوصی‌سازی دچار مشکل شدند،  ادامه داد: به فعالیت سازمان خصوصی سازی انتقاد داریم، این سازمان در زمان واگذاری، به اهلیت افراد توجهی نمی‌کند . از دولت می‌خواهیم یک بار برای همیشه در خصوص این سازمان تصمیم‌گیری کند چرا که روند این سازمان تبدیل به روند خودمانی سازی و رها سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری شرکت‌های شستا به بخش خصوصی گفت: شرکت شستا حق الناس  و برای آینده بازنشستگان است، دولت ۱۸۵ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است، باید این بدهی پرداخت شود نه اینکه به اموال تامین اجتماعی دست درازی شود.

صادقزاده همچین به تصمیم شورای شهر تبریز در رابطه با ادامه  شرکت تعاونی همشهری اشاره کرد و گفت: فعالیت شرکت تعاونی همشهری با تغییر رویکرد به نفع کارگران شهرداری است.

وی ادامه داد: بر اساس  آخرین بحث هایی که در شورا در خصوص فعالیت شرکت تعاونی همشهری صورت گرفته، مقرر شده بر اساس مقرررات جاری قانون کار، قرارداد این تعاونی تا سه ماه تمدید شود و کمیسیون تحقیق و تفحص شورا نیز در این رابطه گزارش  خود را ارائه کند.

وی اضافه کرد: مصمم هستیم یکسان سازی قراردادهای نیروهای کارگری شهرداری را پیگیری کنیم، ۸۵ درصد نیروی کارگری، به صورت قراردادی فعالیت می کنند و امنیت شغلی ندارند، از این رو حداقل باید قراردادهای کاری شفاف و به نفع  کارگران باشد.

رئیس خانه کارگر تبریز  با بیان اینکه در شهرداری مشکلات حل شدنی است،خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد دوباره پای پیمانکاران به قراردادهای کارگران باز شود و کارگران از این بابت متضرر شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز