خبرگزاری کار ایران

مالک جدید تراکتور سازی در جمع خبرنگاران:

اهل مصاحبه نیستم اما مجبور شدم اطلاع‌رسانی کنم/ هدفم اقتصادی کردن باشگاه است/ احداث ورزشگاهی مدرن برای تراکتورسازی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۸۰

مالک جدید باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد، برای کمک و به عشق هواداران به این باشگاه آمده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زنوزی ظهر امروز (جمعه) در اولین نشست خبری خود به عنوان مالک جدید باشگاه تراکتورسازی در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سئوالات آنها پاسخ داد که مشروح این نشست را در زیر می‌خوانید:

برای اطلاع رسانی مجبور شدم مصاحبه کنم

زنوزی صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: در ابتدا لازم است عنوان کنم روحیاتم به گونه‌ای است که سعی می‌کنم از مصاحبه پرهیز کنم، لذا تمامی مصاحبه‌هایی که بعد از خرید امتیاز باشگاه داشتم فقط به خاطر این بود که یک سری از جایگاه‌ها در باشگاه مشخص نشده بود و مجبور بودم مصاحبه و اطلاع رسانی کنم. دومین موردی که باعث شده است تا در این مدت مصاحبه کنم وجود خبرهای حاشیه‌ای بود که نیاز دیدم تا آگاهی‌هایی به هواداران بدهم که واقعا مورد نیاز بود.

بازیکنانی گرفتیم که در پست خود جزو بهترین‌ها بودند

وی افزود: همانطور که در جریان هستید، پروسه واگذاری باشگاه حدود یک و نیم ماه به طول انجامید که این موجب شد تا ما زمان از دست بدهیم و چند تن از بازیکنان خود را از دست دادیم؛ همچنین از طرفی بسیاری از بازیکنان تیم‌های خود را انتخاب کرده بودند و بازار تقریبا خالی بود و از این جهت هم به ضرر ما شد. اما با این حال بازیکنان خوبی استخدام کردیم و نفراتی گرفتیم که در پست خود جزو بهترین ها بودند. ما با باشگاه‌هایی که مذاکره کردیم اجازه نمی‌دادند تا بازیکنان‌شان به تراکتورسازی بیایند و به همین جهت ناچار شدیم تا روی بازیکنان خارجی فکر کنیم.

دو بازیکن آسیای و اروپایی به تیم اضافه می‌شوند

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز با اشاره به نقل و انتقالات تیمش یادآور شد: در مورد سرمربی تیم هم باید بگویم که مربی بسیار بزرگی جذب کردیم که کارنامه پرافتخاری دارد. ما طی صحبت‌هایی که داشتیم تصمیم گرفتیم تا به جای اینکه از باشگاه‌های لیگ چهارم برزیل بازیکن جذب کنیم که مثل هنداونه سر بسته هستند، به سراغ بازیکنانی برویم که در لیگ‌های معتبر اروپا بازی کرده‌اند. در ادامه هم یک بازیکن اروپایی و یک بازیکن آسیایی نیز طی هفته آینده به تیم اضافه خواهند شد.

در نیم‌فصل کمبودها را جبران می‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: ما زمانی باشگاه را تحویل گرفتیم که فقط پوسته آن باقی مانده بود و هیچگونه زیرساختی از جمله قرارداد بلندمدت در این باشگاه وجود نداشت. درحال حاضر تیم با 15 بازیکن راهی مسجد سلیمان شده است. مردم انتظاراتی دارند که ما سعی می‌کنیم تا آنها را برآورده کنیم. تا جایی که قوانین اجازه می‌داد بازیکنان داخلی و خارجی جذب کردیم تا با این بازیکنان فصل را به نیم‌فصل رسانده و در این موقع بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. شخصا با چند بازیکن ایرانی شاغل در فوتبال اروپا صحبت کردم، بازیکنانی که سابقه بازی در تیم ملی را داشتند و این بازیکنان حرفشان این بود که باتوجه به نظر خاص کی‌روش به لژیونرها می‌خواستند در اروپا به فوتبال خود ادامه دهند تا ملی‌پوش بمانند و اصلا بحث قیمت در میان نبود.

هدفم اقتصادی کردن باشگاه تراکتورسازی است

زنوزی با بیان این جمله توضیح داد: برخی از من می‌پرسند که چرا مدیر فوتبالی برای باشگاه انتخاب نمی‌کنم که باید بگویم فعلا هیچ چیزی مشخص نیست. بطورکلی سیاست‌گذاری ما اقتصادی محور بودن باشگاه است و تیم فوتبال یکی از شاخه‌های آن را تشکیل می‌دهد. شاید در ادامه تیم‌های والیبال یا بسکتبال هم ایجاد شود. درست است فوتبال مهمترین شاخه باشگاه است اما اگر به فوتبال دنیا نگاه کنید بسیاری از مدیران باشگاه‌ها افرادی غیرورزشی و بیشتر اقتصاددان هستند تا امورات باشگاه را به خوبی پیش ببرند. ما ساختار و چارت سازمانی را برای باشگاه تعریف کرده‌ایم که مدیرعامل کنونی جایگاه معاونت ورزشی باشگاه را خواهد داشت. این چارت برای یک بنگاه اقتصادی - ورزشی تعریف شده است تا بتواند هزینه‌ها را ساپورت کند.

برای کمک و به عشق هواداران آمده‌ام

وی گفت: من به باشگاهی آمده‌ام که یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران است و جزو پرطرفدارترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شود. باید بگویم علت اصلی حضورم در باشگاه تراکتورسازی با هدف کمک به تیم، آن هم صرفا به خواست هواداران بوده است. کمااینکه 99 درصد دوستانم مخالف این کار بودند و در بین مردم هم مخالفانی دارم که احتمالا در جمع شما خبرنگاران هم حضور دارند. در مجموع هدف از ورود ما به باشگاه تراکتورسازی کمک به تیم و به عشق هواداران و مردم بوده است. منتهی در این تصمیم احساسات هم دخیل بود و مسائلی را دیدم که واقعا منقلب شدم.

باید در جایی هزینه کنیم که مردم خوشحال شوند

مالک جدید تراکتورسازان با ذکر این عبارت که "باید در جایی هزینه کرد که مردم خوشحال شوند" متذکر شد: من در گسترش فولاد نیز بخاطر این هزینه می‌کردم که سهمیه فوتبال آذربایجان در لیگ برتر نسوزد و با این تیم به دنبال قهرمانی نبودم؛ چراکه با قهرمانی این تیم، بیشتر از 500 - 600 نفر خوشحال نمی‌شدند، اما با موفقیت تراکتور، عده زیادی خوشحال خواهند شد.

از سه جهت تحت فشار هستیم

وی تأکید کرد: همانطور که گفتم در بدو ورود به باشگاه تراکتورسازی یک پوسته تحویل گرفتم که درون آن هیچ چیزی وجود نداشت و مثل این می‌ماند که شما یک میوه‌ را خریداری می‌کنید و بعد می‌بینید درون آن خالی است. الان تیم ملی امید دو بازیکن ما را گرفته و تیم ما با حدود 14 یا 15 بازیکن به مسجدسلیمان رفته است. مسئولان تیم امید گفتند اگر بازیکنان به اردوی تیم ملی نیایند محروم می‌شوند و در شرایط فعلی هم از طرف بازیکن و هم از طرف هوادار و کادر فنی تحت فشار هستیم. ان‌شاءالله در نیم‌فصل تیم را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد نتایج خوبی بگیریم تا خواسته‌های هواداران را برآورده سازیم.

تکلیف هیات مدیره و مدیرعامل بعد از نقل و انتقالات مشخص می‌شود

وی ادامه داد: به خاطر عدم ایجاد حاشیه و خودداری از مسائل مربوط به حواشی انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل و کادر اجرایی را به پایان نقل و انتقالات و بعد از تکمیل شدن تیم موکول کرده‌ایم و بعد از آن چارت سازمانی باشگاه و همچنین سایت اطلاع‌رسانی را مشخص خواهیم کرد تا باشگاه منسجمی داشته باشیم.

بازی‌های تراکتور باید از شبکه 3 پخش شود

زنوزی در پاسخ به سئوالی درخصوص پخش زنده بازی‌های تراکتورسازی از شبکه سوم سیما که از زمان مدیریت قبلی باشگاه نیز مطرح بوده است، گفت: مذاکرات‌مان را برای پخش زنده بازی‌های تراکتورسازی از شبکه سه سیما شروع کرده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد. من هم قبول دارم که نباید تراکتور را از پرسپولیس و استقلال جدا کنیم چرا که اگر طرفداران تراکتور از این دو تیم بیشتر نباشد کمتر نیست و باید این امتیاز در کنار استقلال و پرسپولیس به تراکتورسازی نیز داده شود.

احداث ورزشگاهی مدرن برای تراکتورسازی

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری با این مضمون که یکی از آرزوهای دیرینه هواداران تراکتورسازی داشتن ورزشگاهی مدرن است و آیا مالک جدید باشگاه برای این منظور هم برنامه‌ای دارد یا خیر، عنوان کرد: ما چند جایگاه برای احداث استادیوم مدرن برای تراکتورسازی پیش‌بینی کرده‌ایم تا هرچه زودتر ساخت استادیوم اختصاصی شروع شود. یکی از همین محل‌ها شهرک خاوران است و در همین راستا نیز دستور داده‌ام تا تسهیل و رفت و آمد هواداران بررسی شود تا ببینیم ورزشگاه یادگار امام مناسب است یا شهرک خاوران؛ این امر در دست بررسی قرار دارد تا تصمیم نهایی در مورد محل ساخت استادیوم اختصاصی مشخص شود.

در مورد بازیکنان خارجی اغماضی نکرده‌ایم

مالک باشگاه تراکتورسازی در مورد میزبان بدهی‌های این باشگاه گفت: اینکه باشگاه را با چقدر بدهی تحویل گرفته‌ام طبق قرارداد محرمانه است و نمی‌توانم بگویم مبالغ بدهی در چه حدودی است. فقط این را می‌توانم بگویم که برای امسال بودجه‌ای برای مجموعه باشگاه تراکتورسازی تعریف نکرده‌ام. شما وقتی 4 بازیکن خارجی می‌خرید باتوجه به کیفیت و مبالغ‌شان با آنها قرارداد امضا می‌کنید و تا به این لحظه نیز در مورد بازیکنان خارجی اغماضی نکرده‌ایم و سعی کرده‌ایم تا چیزی را که برای تراکتورسازی بهتر است، انجام دهیم.

امسال به دنبال نتیجه‌گرایی هستیم

وی در مورد هدفگذاری باشگاه برای لیگ هجدهم بیان کرد: استراتژی باشگاه بعد از مشخص شدن هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه اعلام و به اطلاع هواداران و اصحاب رسانه خواهد رسید. ما محدودیتی نداریم و امسال به دنبال نتیجه گرایی هستیم و در سال‌های آینده نیز هم به فکر به جوانگرایی خواهیم بود تا هم نتیجه‌گیری و هم به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای باشگاه بوده باشیم.

وظیفه هیات فوتبال رسیدگی به محلات است نه تغییر نام یک باشگاه!

زنوزی در واکنش به مخالفت شورای شهر و هیات فوتبال با پسوند شهریار در تغییر نام باشگاه گسترش فولاد به ماشین‌سازی شهریار تبریز نیز گفت: شورای شهر و هیات فوتبال استان چکاره هستند که برای تغییر نام یک باشگاه نظر بدهند؟ وظیفه هیات فوتبال رسیدگی به محلات است نه تغییر نام یک باشگاه.

حضور پسر مهاجری در کادر فنی هیچ مشکلی ندارد

زنوزی همچنین در مورد این اظهارنظر یکی از خبرنگاران که هواداران از حضور فرزند محمدرضا مهاجری در کادر فنی ناراحت هستند، عنوان داشت: مشکل پسر آقای مهاجری چیست؟ او مدرک مربیگری دارد و در باشگاه پدیده نیز مربی تیم بود و به عنوان مربی در کنار تیم حضور دارد. فکر نمی‌کنم مشکلی در این باره وجود داشته باشد.

ایرانسل دیگر اسپانسر تراکتورسازی نیست

وی در مورد وضعیت اسپانسرهای باشگاه تراکتورسازی گفت: تا به این لحظه اسپانسری قبول نکردیم و با اینکه با ایرانسل قرارداد سه ساله‌ داشتیم ولی باتوجه به پیشنهاد من برای اصلاح قرارداد و بی‌اعتنایی آن‌ها به این مورد، تا به این لحظه همکاری بین ما و ایرانسل وجود ندارد. در قرارداد با ایرانسل، باشگاه و هواداران بازنده بود و طرف سوم برنده این قرارداد شده است. در کجای دنیا دیده شده است که تبلیغ‌ کننده به تبدیل شونده پول بدهد؟ ایرانسل هم از ما پول گرفته است و هم برای آنها تبلیغ کرده‌ایم و مبلغ هنگفتی جا به جا شده است. برای تراکتورسازی برنامه‌های اقتصادی دیگری داریم که ان‌شاءالله در آینده اجرا خواهد شد. باید مجرایی تعریف شود که هم باشگاه و هم هوادار و هم طرف سوم از این قرارداد سود ببرند.

آقای رئیس اگر فقط چایی می‌خورد، قوانین را بلد می‌شد!

زنوزی در خصوص رابطه باشگاه با هیات فوتبال اعلام کرد: ریاست هیات فوتبال باید شرح وظایف را طبق مقررات و آئین‌نامه‌ها بداند که متاسفانه نمی‌داند. هیات فوتبالی که متوجه نیست نمی‌تواند در بخش مالکیت یک باشگاه اظهارنظر کند و فقط در بُعد فوتبالی‌ آن باشگاه می‌تواند صحبت کند، برای آن هیات فوتبال متاسفم. آقای رئیس هیات فوتبال متوجه نیست که از نظر حقوقی می‌توانم به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کنم که چرا ایشان به موارد غیر از شرح وظایفی که دارند ورود کرده اند. ایشان اگر در 23 سال فقط می‌نشست و چایی می‌خورد هم باید این موارد را می‌دانست که چطور بلد نشده است، نمی‌دانم.

می‌توانیم از هیات فوتبال شکایت کنیم

وی با انتقاد از عملکرد هیات فوتبال استان گفت: ریاست هیات فوتبال هنوز قوانین و مقررات آیین نامه‌های اولیه فوتبال را متوجه نمی‌شود. ایشان هنوز نمی‌داند که عکس گرفتن از قراردادهای محرمانه بازیکنان و کادر فنی و انتشار آنها جرم است. تک تک بازیکنان و نفرات باشگاه می‌توانند اعاده حیثیت کرده و از آنها شکایت کنند. شرح وظایف هیات فوتبال مشخص است اگر رئیس هیات فوتبال آئین و قوانین مقررات را نمی‌داند می‌تواند هر روز آنها را جلوی خود گذاشته و بعد از مطالعه آنها اظهارنظر کند. رئیس هیات فوتبال استان منبع تشخیص و قانون‌گذار نیست و فقط مجری قوانین است.

گسترش مدارس فوتبال تراکتور در شهرهای ترک‌نشین ایران

زنوزی اذعان کرد: باشگاه تراکتورسازی در حال تبدیل شدن به یک هولدینگ اقتصادی است و وقتی به این هدف تبدیل شد باید همه چیز در سر جای خود قرار داشته باشد. تیم‌های پایه هم جزو سرمایه‌های این باشگاه است و در آینده باید کمک حال تیم اصلی باشند. برای تک تک تیم‌های پایه برنامه داریم و مدارس فوتبال‌مان را در شهرهای ترک‌نشین ایران به نام تراکتورسازی احداث خواهیم کرد تا استعدادیابی شود.

توضیح در مورد بازیکنان مدنظر خارجی

وی راجع به بازیکنان خارجی که قرار است در روزهای آینده به تیم تراکتورسازی اضافه شوند، تصریح کرد: یکی از بازیکنان جدیدی که به خدمت خواهیم گرفت، سهمیه آسیایی در پست پلی‌میکر است که درحال حاضر مذاکرات نهایی‌مان را پشت سر می‌گذاریم و روز یکشنبه یا دوشنبه وضعیتش مشخص خواهد شد. در مورد بازیکن اروپایی نیز فعلاً به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

انتقال سهام باشگاه نهایی شده است

مالک باشگاه تراکتورسازی در خاتمه از نهایی شدن انتقال کامل سهام باشگاه به خود خبر داده و گفت: خوشبختانه انتقال سهام به صورت صددرصد به بنده منتقل شد و در ثبت شرکت‌ها نیز به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز