خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز خبرداد:

کاهش ۴۰ تنی متوسط تولید روزانه زباله تبریز در ایام رمضان نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۱۳

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از کاهش ۴۰ تنی متوسط تولید روزانه زباله تبریز در ایام رمضان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا اصغری با اشاره به مطلب فوق افزود : در دو هفته اول ماه مبارک رمضان به صورت میانگین روزانه ۲۴ تن افزایش نسبت به روزهای قبل و عادی افزایش تناژ زباله داشتیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین افزایش تناژ زباله در دو هفته اول ماه رمضان سال گذشته ۵۰ تن بود ، اظهار کرد: ضروری می نماید در ماه مبارک رمضان و برپایی سفره های افطاری به فکر تولید زباله کمتر باشیم و با خرید به اندازه کافی و همچنین عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در ضیافت های ماه رمضان ، ضرورتی انکار ناپذیر در راستای حفظ محیط زیست به حساب می آید .

اصغری با تاکید بر جداسازی اصولی پسماندها در منازل و رستوران ها و غذاخوری های موجود در سطح شهر ، خاطر نشان کرد : خرید به اندازه نیاز و پخت و پز به اندازه مصرف می توان در کاهش میزان پسماندهای شهری تاثیر گذار باشد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در پایان گفت : در ماه مبارک رمضان طبق سالهای گذشته اقدامات آموزش شهروندی و نصب بنرهای آموزشی با شعار " رمضان سبز و بدون ظروف یکبار مصرف " در سطح شهر ، با مشارکت خانه محیط زیست و تشکل های مردم نهاد نسبت به آگاه سازی در خصوص مدیریت پسماند انجام گرفته ، تا شاهد محیط زیستی سالم و شهری پاک باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز