خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:

با وجود تعطیلی های نیمه پنهان، تعداد تعطیلات رسمی بیشتر به نظرمی رسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۲۰

تعداد تعطیلی‌های رسمی ایران ۷۵ روز است که این رقم در مقایسه با برخی کشورها، کمتر از نصف است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ایران از جمله کشورهایی است که تعطیلات رسمی کمتری دارد، اما به دلیل تعطیلی‌های نیمه پنهان، تعداد تعطیلات رسمی در آن زیاد به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن استوار آذر، روز پنج شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان، افزود: تعداد تعطیلی های رسمی ایران ۷۵ روز است که این رقم در مقایسه با برخی کشورها، کمتر از نصف است.

وی گفت: دولت ساماندهی تعطیلات رسمی را دردستور کار قرار داده و در این خصوص پیشنهادهای مختلفی نیز ارایه شده که با نهایی شدن این پیشنهادات، در لایحه ای تقدیم مجلس می شود.

استوار آذر خاطرنشان کرد: در پیشنهادی که در این خصوص ارایه شده ادارات با رعایت ۴۴ ساعت کاری در هفته، پنج شنبه های آخر هفته در نیمه اول سال در تمام کشور و پنج شنبه های تمام سال در کلانشهرها تعطیل می شود.

وی گفت: در این پیشنهاد ۱۵ روز به عنوان تعطیلات مذهبی، چهار روز به عنوان تعطیلات ملی، پنج روز تعطیلات نوروزی، سه روز تعطیلات تابستانی، چهار روز تعطیلات زمستانی، ۵۴ روز تعطیلات جمعه و ۲۷ روز تعطیلات پنج شنبه و در مجموع ۱۱۲ روز تعطیل رسمی ارایه شده است.

استوارآذر افزود: همچنین برای بهبود وضعیت آموزشی، دانشگاه در نیمه اول از هفته سوم و مدارس از هفته چهارم شهریورماه بازگشایی می شوند و در نیمه دوم هر دو از هفته سوم دی ماه برنامه آموزشی را شروع می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی همچنین به ساماندهی صندوق های صدقات در سطح تبریز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت، تعداد این صندوق ها در برهه ای از زمان به بیش از ۴۰ هزار رسید که با مدیریت شهرداری و برخی نهادها این رقم به پنج هزار صندوق کاهش یافت اما بازهم نظارت ها کم شده و تعداد این صندوق ها به هشت هزار فقره رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز