خبرگزاری کار ایران

عشایر آذربایجان شرقی سالانه ۱۱هزارتن گوشت قرمز تولید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۵۰

هرچند عشایر، تنها دو درصد جمعیت آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند اما با تلاش بی وقفه خود بیش از ۲۰ درصد پروتئین و گوشت مورد نیاز استان را تأمین می کنند.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی گفت: عشایر استان بیش از یازده هزار تن گوشت قرمز سالانه آذربایجان شرقی را تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمدحسن آل هاشم، امروز در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر اظهار داشت: عشایر آذربایجان شرقی به واسطه پرورش یک و نیم میلیون دام سبک و سنگین استان، علاوه بر این میزان گوشت قرمز، ۲۴ هزار تن شیر و یک هزار و ۶۰۰ تن پشم تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از این عشایر در مناطق ارسباران سکونت دارند، افزود: هرچند عشایر تنها دو درصد جمعیت آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهند اما با تلاش بی وقفه خود برای خودکفایی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از ۲۰ درصد پروتئین و گوشت مورد نیاز استان را تأمین می کنند.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی تأمین نیازها و تقویت امورات زیربنایی جامعه عشایری را نیازمند همکاری و همراهی بین بخشی کلیه ادارات دانست و گفت: امیدواریم با تعامل اعضای شورای عشایری و برگزاری جلسات مستمر گامی در جهت رفع مشکلات این قشر برداشته شود.

وی تولید بیش از ۳۵ درصد صنایع دستی آذربایجان شرقی را مخصوص عشایر اعلام کرد و گفت: ورنی به عنوان صنعت دستی منحصر به فرد جامعه عشایری از جمله این تولیدات است که در صورت حمایت های لازم و بازاریابی مناسب به یکی از کالاهای مهم صادراتی غیر نفتی استان تبدیل خواهد شد.

آل هاشم با اشاره به برنامه ریزی لازم برای پایاب سد ارسباران، سد مغار و چول قشلاقی برای توسعه فعالیت های کشاورزی عشایر ساکن در این منطقه افزود: طرح دوقلوزایی گوسفندان، راه اندازی انرژی های خورشیدی در آلاچیق ها، نصب حمام خورشیدی، طرح بسته بندی علوفه، جوجه کشی پرتابل، پشم چینی، توسعه امکانات زیربنایی و ارتباطی از اولویت های اداره کل امور عشایر استان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز