خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

بیان نشدن اهداف سند چشم انداز به زبان هنر از دلایل اصلی عدم توفیق آن بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۷۳

با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه سند چشم انداز به عنوان مهمترین سند پس از قانون اساسی، تعریف و تدوین نقشه راه آتی نظام مدیریتی کلان و اتخاذ راهبردی کل کشور بر اساس آن امری ضروری است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بیان نشدن اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ ابلاغی از سوی رهبری به زبان هنر یکی از دلایل اصلی عدم توفیق در تحقق آن در یک دهه گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی امروز در گفتگو با خبرنگاران سند چشم انداز ۱۴۰۴ و اهداف مورد تاکید رهبری در این سند را نقشه راه کشور دانست و افزود: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه سند چشم انداز به عنوان مهمترین سند پس از قانون اساسی، تعریف و تدوین نقشه راه آتی نظام مدیریتی کلان و اتخاذ راهبردی کل کشور بر اساس آن امری ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم بیان اهداف سند چشم انداز با زبان هنر خاطرنشان کرد: بر همین اساس برگزاری جشنواره هنری ایران آینده از سوی دفتر مقام معظم رهبری به حوزه هنری کشور محول شده تا هماهنگی های بین سازمان ها و ادارات مختلف جهت تبیین منسجم و انجام فرهنگسازی های عمومی لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جایگاه چنین چشم اندازهایی در سایر کشورها و انجام هدفگذاری ها بر اساس آن حتی در خصوص زندگی فردی افراد جامعه اظهار داشت: با وجود چنین اهمیتی و مدون تر بودن سند چشم انداز ۲۰ ساله کشورمان، فرهنگسازی و تبیین لازم در خصوص آن در سطح جامعه و سازمان ها صورت نگرفته بطوریکه با وجود نقش مهم بخش خصوصی و مشارکت های مردمی در تحقق این سند، جایگاه این دو مولفه چندان مورد توجه نگرفته و تنها در حد یک شعار بوده است.

میلانی مشارکت مردم در هر حوزه ای را عامل موفقیت دانست و گفت: فرهنگسازی عمومی اقدامی نیست که به صورت جزیره ای قابل تحقق باشد و نظام مدیریتی کشور باید با نگاهی سیستمی و منسجم به این بحث، زمینه های دستیابی به اهداف سند چشم انداز را فراهم کند و این مهمترین هدف جشنواره هنری ایران آینده در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

وی خلاقیت و نوآوری، بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشریک مساعی با سازمان ها، استفاده از مدیریت راهبردی اقیانوس آبی و تاکید بر تولید آثار هنری برای مخاطبان هدف را از مهمترین محورهای این جشنواره عنوان و تصریح کرد: جشنواره هنری ایران آینده در هفته دولت سال آینده برگزار خواهد شد که انجام امور بر اساس فعالیت های پژوهشی و تحقیقی، استفاده از فضاهای رسانه ای موجود مانند تلویزیون اینترنتی IPM برای ارائه آثار هنری و برگزاری هفته های پیشرفت در ادارات و سازمان ها از جمله بخش های آن محسوب می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص رویکرد این حوزه برای حضور در این جشنواره نیز گفت: ساختار کلی برنامه های حوزه هنری استان متاثر از برنامه ریزی های کلان جشنواره است اما بنابر ارزیابی های صورت گرفته مولفه های ایمان، اخلاق، ایمان، دانش، کار تیمی، شناخت مخاطب و توجه به خلاقیت و فناوری شاکله اصلی برنامه های ما برای این جشنواره خواهد بود.

میلانی خاطر نشان کرد: بر همین اساس حضور قدرتمند هنرمندان استان در بخش های جنبی جشنواره، گنجاندن بخشی با عنوان چشم انداز ایران اسلامی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در جشنواره دست های کوچک دعا، ارائه آثار فاخر در چهارمین جشنواره تولیدات و آثار استانی حوزه هنری در اصفهان با افق سند چشم انداز و برگزاری کنگره بین المللی شهریار با بار علمی و رویکردی متفائت نسبت به سال های گذشته بخشی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای جشنواره ایران آینده از سوی حوزه هنری استان است

وی گفت: بر همین اساس از دو سال گذشته سعی کرده ایم با تغییر رویه اقدامات و برنامه های هر چند معمول خود را همراستا با اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز