خبرگزاری کار ایران

نماینده تعاونیهای مصرف کارکری آذربایجان شرقی:

توجه به خواسته های تعاونی های مصرف برای خروج از رکود فعلی یک اصل مهم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۷۴

گفتگوهای مطلوبی با فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیونهای اجتماعی و اقتصادی انجام یافته و انشاء اله موانع و مشکلات فراراه تعاونیهای مصرف رفع شود.

نماینده تعاونیهای مصرف کارکری آذربایجان شرقی گفت: اکنون دستیابی به نیازها و خواسته های اعضای تعاونی های مصرف در راستای رشد و خروج از رکود فعلی و بدست آوردن جایگاه واقعی نیازمند حمایت دولت و تدبیر وامید و نمایندگان عضو فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی یک اصل مهم و انکار ناپذیر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا حاج کریم صادق زاده تبریزی که صبح امروز در مجمع عمومی اعضای اتحادیه امکان آذربایجان شرقی سخن می گفت افزود: اتحادیه امکان همواره سعی و تلاش خود را با صرف تامین مایحتاج مردم بویژه جامعه کارگری و بازنشستگان و توزیع آن از طریق تعاونیهای مصرف کارگری می کند و در این راستا در سال ۹۲ توانسته فروشی بالغ بر ۶۳۶/۴۸۶ / ۴ میلیون ریال و سودی به مبلغ ۷۲۸/۳۹ میلیون ریال کسب کند که سود حاصل نسبت به سرمایه و خرید به تعاونیها اخیراً پرداخت گردید و براساس تصمیمات مجمع ۳۰% نسبت به سرمایه و ۷۰% بعنوان مازاد برگشتی به تعاونی ها تخصیص داده شد که نقش مهمی در رشد نقدینگی تعاونیها داشت همچنین در کنار آن رقمی در حدود ۱۶۱/۱۹ میلیون ریال تحت عنوان جائزه تشویق و تخفیف به اعضاء و خریداران پرداخت گردید.

وی حضور افراد توانمند کاردان با پتانسیل های قوی اقتصادی در بدنه مدیریتی اتحادیه امکان را یکی از رموز اصلی موفقیت اتحادیه تعاونیهای مصرف کارگری دانست و گفت: رمز موفقیت اصلی فعالیت های اقتصادی اتحادیه امکان اعتماد و اعتقاد اعضا، صمیمت و یکپارچکی و حمایت همه جانبه بوده که بایستی دست اندرکاران اتحادیه با همفکری نمایندگان تعاونیهای مصرف سراسر کشور جهت بهبود روشها و چگونگی فعالیت های آتی و تغییر وضعیت ارائه خدمات نهادینه نمایند.

صادقزاده با توجه به قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاون اقتصاد و لزوم تطبیق اساسنامه ها با قانون جدید گفت: کمک به تامین عدالت اجتماعی و توانمند سازی اقشار متوسط و کم درآمد یکی از موارد اصلی قانون جدید بخش تعاون می باشد که بایستی مورد توجه جدی تعاونگران قرار گیرد تا بتوانیم به رشد اقتصادی ۲۵ درصد بخش تعاون برسیم.

وی گفت: گفتگوهای مطلوبی با فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیونهای اجتماعی و اقتصادی انجام یافته و انشاء اله موانع و مشکلات فراراه تعاونیهای مصرف رفع گردد

صادق زاده با ابراز امیدواری به بازگشت به آئین نامه ارائه تسهیلات به شرکت های تعاونی مصرف کارگری براساس ماده ۱۵۳ قانونکار جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس این آئین نامه کار فرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی ملزم به حمایت از تعاونیهای در چار و چوب قوانین موجود هستند.

لازم به ذکر است با تشکیل مجمع عمومی(مرحله اول) اتحادیه امکان، نمایندگان تعاونی های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی در مجمع عمومی عادی و فوق العاده انتخاب شدند.

در این مجمع حاج کریم صادقزاده تبریزی با رای قاطع به عنوان نفر اول و علی اصغر اکبری به عنوان نفر دوم به عنوان نماینده تعاونیهای مصرف کارگری آذربایجان شرقی همچنین حمید استادی مهر و نقی یاری کجاباد به عنوان نمایندگان تعاونیهای استان در مجمع فوق العاده اتحادیه امکان مرکز انتخاب شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز