خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مراکز استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۷۴

مشکل متروی تبریز، به زودی رفع می شود. / دیدن جوانان معتاد در یکی از مراکز اقامتی معتادان در تبریز باعثتاسف بنده بود و لازم است همه مردم به خصوص مردم تبریز که تعصب و غیرت خاصی روی ناموس و جوانان خود دارند در این زمینه به دولت کمک کنند.

وزیر کشورتاکید کرد: تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که سرعت کار و اقتدار و توانمندی استانداران از ویژگی‌های آن باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران، تصریح کرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امری لازم بود، چرا که کشور نمی‌تواند فاقد یک مغز متفکر و نظام منسجم برنامه‌ریزی باشد.

وی با اشاره به تصویب احیای این سازمان، با بیان این که در استان‌ها نیز نیاز به یک مرکز برنامه‌ریزی و کانون فکر و توسعه داریم، افزود: این کار باید به گونه‌ای انجام شود که سرعت کار و اقتدار و توانمندی استانداران در آن مورد توجه قرار گیرد، لذا در شورای عالی اداری مقرر شد نحوه ادغام و ایجاد مراکز استانی و شرح وظایف و فرایند آنها در کمیته مشترکی بین وزارت کشور و سازمان مدیریت مشخص شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مراکز استانی باید بتوانند به عنوان مغز متفکر و کانون اندیشه مدیریت عالی استان را در جهت رسیدن به اهداف توسعه‌ای یاری کنند.

وزیر کشور در خصوص تاخیر در بهره‌برداری از متروی تبریز هم گفت: در دولت قبل سفارش خرید ۳۶۵ دستگاه واگن مترو از چین انجام شده بود که پیگیری آن در دولت تدبیر و امید نیز جزو اولویت‌های وزارت کشور است.

وی افزود: در این زمینه با مشکل تحریم و عدم امکان انتقال پول مواجه بودیم که بعد از مذاکره با طرف چینی مقرر شد که واگن‌های مترو در قبال موجودی‌های ایران از محل فروش نفت تامین شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: با هماهنگی وزارت کشور و بانک مرکزی، بخشی از منابع ریالی این کار توسط بانک ملی و بخشی نیز توسط خود وزارت کشور تامین شد و مبلغ مورد نظر را به حساب چین واریز کردیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه هیچ کوتاهی از طرف دولت نبوده و مشکلات به خاطر شرایط تحریم بود که امیدواریم به زودی این مشکل هم برطرف شده و واگن‌های مترو تحویل شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه به بازدیدهای سرزده خود از مراکز اقامتی معتادان در تبریز اشاره کرد و گفت: دیدن جوانان معتاد در یکی از این مراکز باعثتاسف بنده بود و لازم است همه مردم به خصوص مردم تبریز که تعصب و غیرت خاصی روی ناموس و جوانان خود دارند در این زمینه به دولت کمک کنند.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در امر درمان و بازپروری معتادان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ و جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، در جهت بازپروری معتادان و ایجاد اشتغال برای آنان گام‌های خوبی برداریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در این زمینه زحمت می‌کشند و وزارت کشور نیز از کارهای انجام شده حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز