خبرگزاری کار ایران

نشان درجه یک هنری به هنرمند تبریزی اعطا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۰۷

علی قنبری هنرمند منبت کار تبریز که آثار شاخص و ممتازی در این حوزه تولید کرده است، در جدیدترین نشست شورای هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور موفق به اخذ این نشان شده است.

نشان درجه یک هنر در رشته منبت کاری روی چوب از سوی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی، به علی قنبری هنرمند تبریزی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا این نشان همطراز با درجه تحصیلی دکتراست و قرار است لوح این نشان و درجه هنری طی آیینی از سوی وزیر فرهنگ و اسلامی به علی قنبری اعطا شود.

لازم به ذکر است علی قنبری متولد ۴۹، از ۱۷ سالگی کار روی چوب را آغاز کرد. وی نزدیک به سه دهه است که با مغار و سوهان، مانوس است و آثار ممتاز و شاخص فراوانی را تولید کرده است.

ممتاز‌ترین اثر این هنرمند، یک کنسول آینه است که به مدت سه سال و نیم کار روی آن انجام شده بود. این اثر فاخر منبت کاری، حدود ۵ هزار گره منبت کاری دارد که به شکلی بسیار هماهنگ و زیبا روی چوب گردو کار شده‌اند.

این اثر فاخر در ابعاد ۳۰/۲ در ۷۰/۲ متر است و توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز خریداری و به موزه شهر تبریز اهدا شد. این اثر پیش از خریداری، توسط مجموعه داران، برخی نهادهای دولتی و نظایر آن در خارج از تبریز پیشنهاد خرید ارائه شده بود که با توجه به علاقه و تاکید سازنده آن برای حضور انحصاری این اثر هنری در شهر تبریز پیشنهادات خرید از سوی ایشان پاسخ منفی گرفته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز