خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی:

۵۸ درصد از معتادان، شیشه و یا ترکیبی از شیشه مصرف می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۴۸

نبود بانک اطلاعاتی جامع، تامین اعتبار برای اعطای پاداش نیروهای فعال در این زمینه و نبود انبار را از جمله مشکلات در خصوص مبارزه با مواد مخدر در استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی گفت: ۵۸ درصد از معتادان مراجعه کننده به مراکز درمانی شیشه و یا ترکیبی از شیشه مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نصرتی افزود: از ۱۰ هزار نفر معتادی که در این مراکز تحت درمان قرار گرفته اند ۲۶ درصد شیشه و ۳۲ درصد ترکیبی از شیشه با مواد مخدر دیگر مصرف داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان سپری شده از سال، تعداد دستگیر شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته که این رقم در بخش زنان ۶۴ درصد بوده است.

نصرتی همچنین به کشف هفت برابر کارگاه تولید شیشه در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۴ کارگاه تولید شیشه در استان کشف شده است.

وی همچنین بر لزوم ساخت مرکز نگهداری اجباری معتادان ماده ۱۶ در استان تاکید کرد و گفت: با جدیت و حمایت دولت تدبیر و امید و پیگیری های روزانه استاندار، مکان یابی انجام شده و به زودی کار ساخت و تجهیز این مرکز انجام می شود.

نصرتی افزود: نزدیک به ۵۰ هزار معتاد در استان شناسایی شده اند که این رقم در مقایسه با سال ۹۰،۱. ۹ رشد داشته است.

وی با اشاره به مرزی بودن آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه مرزهای استان یکی از مرزهای امن کشور از نظر مواد مخدر است، اما برای حفظ جایگاه نظام در بین کشورهای منطقه نیاز است مرزهای جلفا و نوردوز در این استان به دستگاه های ایکس ری و بادی اسکن تجهیز شوند تا از خروج هرگونه مواد مخدر به مقصد کشورهای همسایه جلوگیری شود.

وی نبود بانک اطلاعاتی جامع، تامین اعتبار برای اعطای پاداش نیروهای فعال در این زمینه و نبود انبار را از جمله مشکلات در خصوص مبارزه با مواد مخدر در استان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز