خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

ما ۲۰برابر کمتر، برای هر دانش آموز هزینه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۹۸

فقر فرهنگی باید همزمان با ریشه کنی بی سوادی در جامعه از بین ببریم. / توسعه کشورها و باسوادی مانند تارمویی به هم ربط دارد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی گفت: ما باید با ایجاد سواد چندگانه که شامل مهارت‌های زندگی، زبان خارجه، فن آوری، حقوق شهروندی و موارد دیگر است نارسایی و فقر فرهنگی را همزمان با ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر پاشایی در دومین گردهمایی مسئولین سوادآموزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه فقر در جامعه نارسایی انسانی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: میزان توسعه یافتگی کشور‌ها و میزان باسوادی باهم متناسب است و مانند تار مویی به هم مربوط می‌شوند چرا که در همه جای جهان باسوادی بالا بوده، توسعه یافتگی افزایش یافته و میزان فقر به صورت چشم گیری پایین بوده است.

وی نقش سواد آموزی در توسعه کشور را برجسته دانست و گفت: سواد بیشتر مساوی فقر کمتر و توسعه بهتر است.

پاشایی افزود: بخش‌های مهم جامعه به سمت و سوی پایداری و زندگی سالم باید سوق پیدا کند که این موضوع کاملا متوجه قضیه حوزه سوادآموزی است.

وی به هزینه کردن کشور‌ها برای هر دانش آموز اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات از ۱۵ کشور، ایران در رده ۱۱ قرار دارد و این یعنی ما نسبت به آمار جهانی تقریبا ۲۰برابر کمتر برای هر دانش آموز هزینه می‌کنیم.

پاشایی بر توجه بیشتر به طرح ۱۰ ساله تاکید کرد: برنامه ریزی، نظارت و پیگیری، تشویق و پشتیبانی و دوری از هرگونه تنگ نظری را در امر سواد آموزی بایستی به مسئولین این امر توصیه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز