خبرگزاری کار ایران

دوره آموزش ورنی‌بافی در بین بانوان خداآفرین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۴۸

هنرآموزان این دوره پس از دو ماه آموزش، گواهینامه پایان دوره دریافت کرده و مجوز شرکت در دوره‌های پیشرفته و عرضه مستقیم ورنی در نمایشگاه صنایع دستی خداآفرین را خواهند داشت.

قائم مقام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین از آغاز دوره آموزش ورنی بافی با هدف توسعه صنایع دستی بومی منطقه در بین بانوان ساکن خداآفرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر ملکی گفت: هنرآموزان این دوره پس از دو ماه آموزش، گواهینامه پایان دوره دریافت کرده و مجوز شرکت در دوره‌های پیشرفته و عرضه مستقیم ورنی در نمایشگاه صنایع دستی خداآفرین را خواهند داشت.

وی افزود: توسعه بخش صنایع دستی در سایه تجاری سازی فعالیت‌های بانوان و هنرآموزان می‌سر بوده و فعالیت مرکز نمایشگاهی صنایع دستی خداآفرین اقدام موثری در همین راستا و محلی برای عرضه و فروش مستقیم محصولات تولیدی هنرآموزان است.

ملکی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در محل آموزش صنایع دستی مرکز خداآفرین در محدوده منفصل ۳ این سازمان(جانانلو) تا زمان استقبال هنرجویان ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر حجم بالایی از زیرانداز ورنی یا سوماک استان آذربایجان شرقی در منطقه خداآفرین تولید می‌شود؛ ورنی بافی شاخص‌ترین صنایع دستی این محدوده به شمار می‌رود.

سازمان منطقه آزاد ارس علاوه بر یک محدوده متصل در جلفا دارای یک محدوده منفصل در مرز ارمنستان(نوردوز) و دو محدوده منفصل در خداآفرین(جانانلو و قلی بگلو) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز