خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز؛

کم بودن رنگ سبز در شهر به پرخاشگری بیشتر منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۴۵

رنگ سبز در آرامش روانی شهروندان تاثیر مستقیم دارد و به همین جهت توسعه و حفظ فضای سبز از اهمیت دوچندانی برخوردار است. / در تهران با آن آب و هوا و آلودگی هوا، برگ درختان شفاف تر و زنده تر از تبریز است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید گلکاری و ایجاد فضای سبز همراه با ایده بوده و هر منطقه نسبت به خواستگاه آن باید ایده و شکل خاص فضای سبز را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکرم حضرتی که در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه کم بودن رنگ سبز در شهر به پرخاشگری بیشتر منجر می‌شود، اظهار داشت: رنگ سبز در آرامش روانی شهروندان تاثیر مستقیم دارد و همین جهت توسعه و حفظ فضای سبز از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام اینکه در تهران با آن آب و هوا و آلودگی هوا، برگ درختان شفاف‌تر و زنده‌تر از تبریز است گفت: تنها دلیل این موضوع انتخاب نوع گونه‌های درختی کاشته شده است که با محیط و اقلیم و خاک منطقه سازوگار هستند.

وی افزود: توجه به این مسئله در تهران باعثبا نشاط و زنده بودن برگ درختان در تهران شده است اما عدم توجه به این مسئله در تبریز باعثشده است رنگ برگ بسیاری از درختان در تبریز سبز کدر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ضرورت آگاهی و استفاده از تجربیات فضای سبز سایر کلانشهر‌های کشور و کشور‌های موفق در زمینه فضای سبز افزود: تیم‌های فضای سبز و مدیران فضای سبز باید برای بازدید و الگوبرداری درست از فضای سبز کلانشهر‌ها به این شهر‌ها سفر کنند.

وی به اهمیت مشارکت مردم در فضای سبز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که مشارکت مردم در راستای نگهداری و توسعه فضای سبز تبریز وجود نداشته باشد، شهرداری هر اندازه هم که تلاش کند به صورت یکطرفه نمی‌تواند در توسعه فضای سبز شهر تبریز پیشرفت‌های مورد نیاز شهر را بدست بیاورد.

حضرتی افزود: وجود خلا در برنامه‌های آموزش شهروندی در خصوص موضوعات فضای سبز احساس می‌شود و باید در راستای نگهداری و توسعه فضای سبز برنامه خاصی برای آموزش شهروندان صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر این نکته که خروجی آموزش شهروندان در زمینه حفظ، توسعه و نگهداری فضای سبز، مشارکت آنان در حفظ و توسعه فضای سبز شهرمان را به دنبال خواهد داشت، گفت: در این زمینه هر اندازه کار شود جا دارد و باید برنامه‌های گسترده‌ای برای آموزش شهروندان در خصوص فضای سبز داشته باشیم.

حضرتی با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم آموزش‌های لازم را به شهروندان بدهیم انتظار همکاری از آنان دور از حقیقت خواهد بود.

وی در پایان از مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز خواست تا به توسعه دیواره‌های سبز در زیرگذر‌ها و روگذر‌ها، اتصال اردوگاه الغدیر به ائل گلی، و ضرورت احداثپارکهای مسافر در ورودی و خروجی‌های شهر و نه در داخل شهر را مورد توجه قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز