خبرگزاری کار ایران

رئیس‌شورای اسلامی شهر تبریز:

فضای سبز، از مهم‌ترین مطالبات شورای اسلامی شهر تبریز از شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۳۴

فضای سبز باید به موازات فعالیت‌های پرشتاب عمرانی توسعه یابد.

رئیس‌شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کرد: فضای سبز، از مهم‌ترین مطالبات و انتظارات شورای اسلامی شهر تبریز از شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام دبیری که در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سخن می‌گفت، اظهار داشت: فضای سبز شهر تبریز باید به موازات توسعه پرشتاب فعالیت‌های عمرانی چشمگیر باشد.

وی گفت: انتظار داریم سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اجرای برنامه‌های دقیق و علمی تحول چشمگیر و اساسی در شاخص‌های فضای سبز شهر ایجاد کند.

رئیس‌شورای اسلامی شهر تبریز با مقایسه زیرساخت‌های فضای سبز کشورهای توسعه یافته و کشورمان گفت: در کشورهای اروپایی با توجه به فراوانی بارندگی، مشکل خاصی در مورد فضای سبز وجود ندارد و عمده اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها صرف طراحی فضای سبز می‌شود؛ اما کشور ما به علت بحران آب و کاهش بارندگی، در ایجاد، حفظ و توسعه طبیعت شهری، با چالش جدی مواجه است.

دبیری با بیان اینکه در این راستا تدوین طرح جامع توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن وضعیت و سرانه، اهداف، بودجه، امکانات و ظرفیت‌ها ضروری است، گفت: چنین طرحی، در صورت برخورداری از جامعیت لازم، مانع از پراکنده‌کاری شهرداری‌های مناطق شده و باعثاجرای متمرکز برنامه‌های فضای سبز شهر خواهد شد.

رئیس‌شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در سیاستگذاری‌های فضای سبز، آن بخش از اراضی که در اختیار شهرداری نیست؛ باید با اجرای سیاست‌های تشویقی، تملک شود.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه ۵۰۰ میلیارد ریالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز، بدون جلب مشارکت‌های شهروندی، نمی‌توان به شاخص‌های ایده‌آل فضای سبز دست یافت.

دبیری خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت بین شهرداری‌های مناطق و قدردانی از اقدامات ابتکاری شهروندان، بخش‌های خصوصی و ادارات در اجرای برنامه‌های فضای سبز، باعثافزایش مشارکت‌ها در این خصوص خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز