خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی مراکز علمی کاربردی خانه کارگر:

ثبات در تصمیمات حوزه آموزش ضروری است / دوره‌های پودمانی احیاء شود

کد خبر : ۱۹۵۲۸۹

تغییرات پی درپی و غیرمنتظره قطعا به برنامه‌ریزی در این حوزه لطمه می‌زند و اجازه نمی‌دهد در راستای چشم انداز ترسیم شده ماموریت خود را جلو ببریم.

معاون پشتیبانی مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، خواستار ثبات در تصمیمات حوزه آموزش شد.

علیرضا محمودی که در حاشیه گردهمایی روسای مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با خبرنگار ایلنا سخن می گفت، تأکید کرد: تغییرات پی درپی و غیرمنتظره قطعا به برنامه ریزی در این حوزه لطمه می زند و اجازه نمی دهد در راستای چشم انداز ترسیم شده ماموریت خود را جلو ببریم.

وی یکی در همین زمینه به یکی از اهداف تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بحثبرگزاری دوره های آموزشی پودمانی اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری در قالب این دوره ها بود که هم اکنون جذب در این دوره ها متوقف شده و کل پذیرش به شیوه ترمی صورت می گیرد که این مهم اهداف این دانشگاه را در آموزش مهارتی نیروی کار و تأمین نیاز بازار کار رامحقق نخواهد کرد.

محموی خواهان احیای برگزاری این دوره ها شد و گفت: اصل فلسفه برگزاری این دوره ها نیز در همین راستا بوده و احیای دوباره آن می تواند در این عرصه بسیار موثر باشد.

محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که با تغییرات نیازهای بازار از جمله گسترش کارگران قراردادی چه تحولاتی باید در بحثآموزش صورت گیرد، گفت: قطعا این مجموعه یک زنجیره متصل به هم است و باید در نظر داشت که آموزش موضوعی نیست به صورت مجزا از نیاز بازار کار به آن توجه شود.

وی در همین زمینه بر اهمیت استمرار آموزش هدفمند تأکید کرد و گفت: علاوه بر آن بر پرهیز از عدم بمباران اطلاعاتی دانشجویان و دانش پژوهان با مباحثی که کاربرد چندانی دارند تأکید داریم.

معاون مراکز علمی کاربردی خانه کارگر افزود: همچنین باید جامعه ما با مدرک گرایی فاصله بگیرد و آموزش های کاربردی متناسب بانیاز فعلی و آتی ملاک عمل باشد و نظام ارتقاء و تعیین صلاحیت ما بر همین منوال شکل بگیرد قطعا در چنین فضایی نیروی کار ما به دنبال آموزش کاربردی در مقاطع مختلف بهاء خواهد داد و جامعه ما نتیجه آن را خواهد دید.

محمودی در ادامه به برگزاری گردهمایی روسای مراکز علمی کاربردی خانه کارگر اشاره کرد و گفت: خانه کارگر در راستای اهداف خود و با توجه به اینکه شرایط مراکز آموزشی با تحولات مداوم روبرو است اقدام به برگزاری همایش های فصلی تا با همفکری آخرین برنامه ها در این خصوص رصد و هماهنگی لازم ایجاد شود.

وی گفت: در نشست تبریز علاوه بر مسایل کلی آموزشی به طور ویژه در خصوص توسعه آموزش های خاص و طراحی و برگزاری دوره های تک پودمان تبادل نظر شد که انشاءا… نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

محمودی با یادآوری اهداف خانه کارگر در تاسیس و راه اندازی مراکز علمی کاربردی گفت: خانه کارگر در تاسیس این مراکز در وهله نخست به دنبال تأمین نیاز کارگران و در بعد دیگر پاسخگویی به احتیاجات بازار کار به نیروی کار ماهر بود و متناسب با آن اقدام به پذیرش دانشجو می نماید که در این راستا اکنون ۲۲ مرکز علمی کاربردی با دارا بودن ۲۲ هزار دانشجو فعالیت می نماید.

وی توجه به کیفیت آموزش را از اولویت های مراکز علمی کاربردی خانه کارگر عنوان کرد و گفت: مراکز ما که در اغلب استانها از جمله مراکز ممتاز هستند اما متاسفانه به دلیل فقدان ثبات در برنامه ریزی ها نمی توانند برنامه های توسعه ای خود را به خوبی اجرا کنند.

گردهمایی دو روزه روسای مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز