خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

توجه خانه کارگر به آموزش و ارایه خدمات رفاهی به کارگران ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۷۷

نظام آموزشی ما باید نیرویی را تحویل جامعه بدهد که از اثربخشی لازم برخوردار بوده و عامل پیشرفت و شکوفایی باشد که متاسفانه هم اکنون رسالت به درستی عملیاتی نمی‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی فعالیت های خانه کارگر را در توجه به بحثآموزش و ارایه خدمات رفاهی به کارگران ارزشمند خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میراحد حسینی که دیروز در گردهمایی دو روزه مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در تبریز سخن می گفت، اظهار داشت: در سال هایی که این نهاد کارگری مورد کم لطفی بود، رویکرد رهبران خانه کارگر به جای آنکه دنبال مسایل دیگری بوده و مشکل ساز باشند به بحثآموزش و ارایه خدمات رفاهی و کارهای ارزشمندی معطوف شد که نتایج ثمربخشی در پی داشته است.

وی در ادامه رسالت نظام آموزشی کشور را تربیت نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و گفت: نظام آموزشی ما باید نیرویی را تحویل جامعه بدهد که از اثر بخشی لازم برخوردار بوده و عامل پیشرفت و شکوفایی باشد که متاسفانه هم اکنون رسالت به درستی عملیاتی نمی شود.

حسینی با اشاره به اینکه سالانه میلیون ها ریال صرف هزینه های آموزشی در حوزه دانشگاه ها می شود، افزود: متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما بعد از صرف هزینه های کلان و وقت طولانی، نه تنها از کارآیی لازم برخوردار نیستند، حتی اعتماد به نفس لازم هم برای کار ندارند و این درحالی است که فارغ التحصیلان دانشگاه های علاوه بر اشتغال خود، باید قادر باشند برای افراد دیگر هم اشتغالزایی کنند

وی افزود: متاسفانه مراجعاتی که به ما می شود به خوبی نشانگر این موضوع بوده و نشان می دهد که نظام آموزشی به رسالت خود به خوبی عمل نکرده است.

حسینی تأسیس و راه اندازی مراکز علمی کاربردی را یکی از اقدامات موثر برای تاثیربخشی آموزش در بازار کار عنوان کرد و گفت: رویکرد حاکم بر این مراکز سبب شده تا فارغ التحصیلان این مراکز بتوانند در بحثاشتغال و ایفای نقش در شکوفایی اقتصادی موثر باشند و در همین راستا باید به این نوع آموزش ها بهاء داده شود.

گردهمایی دو روزه روسای مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز