خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی:

کاهش بیمه اجباری و افزایش بیمه تعهدی تأمین اجتماعی نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۰۸۰

همه ما مکلفیم از سازمان تأمین اجتماعی، کلیه امکانات و سرمایه‌های آن حمایت و صیانت کنیم و در این زمینه باید عملکرد نامطلوب ۸ ساله گذشته به عنوان آیینه عبرتی برای دست اندرکاران باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی، کاهش بیمه اجباری و افزایش بیمه تعهدی تأمین اجتماعی را نگران کننده خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاج کریم صادق‌زاده که در بازدید مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از خانه کارگر تبریز و مجموعه امکانات آن سخن می‌گفت با انتقاد از روند غلط مدیریت گذشته حاکم بر سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: فشارهای مضاعفی که در مدیریت سابق و بدون برنامه ریزی بر تأمین اجتماعی تحمیل شد، زیاد بوده است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیمه اجباری ۱۰ درصد زیر رشد بوده در حالی که سایر بیمه‌ها نظیر مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان، بیمه بیکاری، توافقی و اختیاری با ۲۷ درصد رشد همراه بوده است که باید فکری در این زمینه شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی به جایگاه تأمین اجتماعی در بین جامعه کارگری و بازنشستگان پرداخت و گفت: تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید و با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده بستری مناسب و ایده آل را برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر برای بیمه شدگان «کارگران و بازنشستگان» این قشر زحمتکش و ارزشمند که نیازمند و شایسته خدمات هستند، ایجاد کند.

صادق‌زاده با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد کارگری گفت: خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن خانه کارگر آذربایجان شرقی آماده هرگونه همکاری و همراهی همه جانبه با سازمان تأمین اجتماعی است و تاکنون فعالیت‌های آن نشان می‌دهد که با استفاده از جایگاه خویش در استان، مسئولین و مقامتات استانی در صیانت از این سازنمان بی‌وقفه تلاش می‌کند و این همکاری را در راستای ارایه خدمات بیمه‌ای و درمانی در خور نام و مقام کارگران و بازنشستگاه ادامه خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه داران واقعی تأمین اجتماعی از امکانات آن بهره‌مند شوند خواستار نقد و بررسی کار‌شناسی نیاز‌ها و مشکلات بیمه شدگان شد و گفت: همه ما مکلفیم از سازمان تأمین اجتماعی، کلیه امکانات و سرمایه‌های آن حمایت و صیانت نماییم و در این زمینه باید عملکرد نامطلوب ۸ ساله گذشته به عنوان آیینه عبرتی برای دست اندرکاران باشد.

صادق‌زاده عملکرد تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی را در بخش بیمه‌ای و درمانی چشمگیر خواند و گفت: خوشبختانه در تمامی شهرستان‌های استان شعبات تأمین اجتماعی وجود دارد که یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد بین ۵۵ تا ۶۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند و این خود بیانگر حجم گسترده خدمات این سازمان بیمه‌ای است و بدین لحاظ باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با تأکید بر اینکه خانه کارگر به عنوان یک نهادد صنفی در راستای ارایه خدمت بی‌منت به این قشر قرار دارد و بستر فعالیت‌های آن در زمینه ارایه خدمات آموزشی، رفاهی و صنفی نشانگرذ این موضوع است گفت: گرچه عده‌ای به آن انگ سیاسی کار بودن می‌زنند ولی ما اگر به توصیه امام(ره) در صحنه‌های انتخابات را وظیفه خود می‌دانیم هیچگاه سیاست زده نبوده‌ایم و معتقدیم برای دفاع از حقوق کارگران در تمامی عرصه‌ها ازجمله انتخاباتی همچون مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قوانین مناسب این قشر باید در صحنه باشیم.

صادق‌زاده در خاتمه آمادگی این نهاد کارگری را جهت هرگونه همکاری با سازمان تأمین اجتماعی را اعلام کرد.

رحیم اردلان، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، به مناسبت هفته تأمین اجتماعی از خانه کارگر تبریز، مرکز علمی کاربردی، هتل آپارتمان و مجتمع آموزشی رفاهی و ورزشی، تعاونی‌های مسکن و مصرف صنوف تبریز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز