خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی بین ۶ استان آلوده تب مالت قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۷۵

تقسیم بندی واکسن تب مالت نیز بر اساس میزان آلودگی و از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود. / هم اکنون به دلیل کمبود واکسن تب مالت و اعتبارات لازم، از ۳.۷ میلیون راس گوسفند موجود در استان تنها دو میلیون راس و از ۵۰۰ هزار راس گاو نیز ۲۵۰ هزار راس علیه این بیماری واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: متاسفانه آذربایجان شرقی از حیثتب مالت در بین دام‌ها در جمع شش استان آلوده کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهراد زندیه با اشاره به شیوع تب مالت در بین دام‌های استان اظهار داشت: تقسیم بندی واکسن تب مالت نیز بر اساس میزان آلودگی و از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به دلیل کمبود واکسن تب مالت و اعتبارات لازم، از ۳.۷ میلیون راس گوسفند موجود در استان تنها دو میلیون راس و از ۵۰۰ هزار راس گاو نیز ۲۵۰ هزار راس علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

زندیه تأکید کرد: البته اداره کل دامپزشکی استان سعی کرده تا مناطق آلوده استان شامل شهرستان‌های ملکان، مراغه و بستان آباد را به طور کامل واکسینه کند.

وی با اشاره به نبود میدان دام استاندارد در استان اظهار داشت: متاسفانه در بخش انتقال و یا ساماندهی میادین دامی موجود در استان با دو مشکل مقاومت فرهنگی و سیاسی مواجه هستیم به گونه‌ای که نه مردم در این راستا با اداره کل دامپزشکی همکاری می‌کنند و نه فرمانداران و شهرداران.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز