خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی:

بخش خصوصی با چالش‌هایی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۹۰

باید با حل نمودن مشکلات این بخش تلاش شود مشکلات ساختاری هم در کنار آن با کمک مسئولین استانی و کشوری به نتیجه مطلوبتری برسد.

ایلنا: رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه بخش خصوصی با چالش‌هایی مواجه بوده ولی باید با حل نمودن مشکلات این بخش تلاش شود مشکلات ساختاری هم در کنار آن با کمک مسئولین استانی و کشوری به نتیجه مطلوبتری برسد.
به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل سعیدی که در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران آذربایجان شرقی سخن می‌می گفت با اشاره به اینکه سیاست خصوصی سازی با هدف ارتقاء کارایی فعالیت‌ها، تخصیص منابع، گسترش مشارکتهای مردمی در بخش‌های مختلف تولیدی و تجاری از جمله سیاست‌های برنامه‌های توسعه است افزود: خصوصی سازی رویکرد مجددی به سیستم بازار جهت جبران پی‌آمد‌های ناشی از شکست دولت در فعالیت‌های اقتصادی است که بدون تردید هرگونه بی‌توجهی، شکست دیگری را در اقتصاد به بار خواهد آورد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه NGO‌ها می‌توانند با ارتباط جامعه اسلامی کارگران نقش هماهنگ کننده داشته و با واگذاری بخشی از وظایف ارتباط سالمی را در پیشبرد صنعت ایفاء نمایند، تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه و نخبگان با مراکز صنفی می‌تواند بخشی از فن آوری دارای مشکل کمک شایانی نموده و نیازهای آموزشی کارخانجات و کارفرمایان را حل نماید.
سعیدی افزود: استفاده از نخبگان می‌تواند کمبودهای بخشهای خصوصی چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ پیشبرد صنعت به تکنولوژیهای نوین سوق دهد.
وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف خصوصی سازی گفت: افزایش رقابت و بهبود کارایی در مدیریت و عملیات مؤسسات اقتصادی، کاهش نقش مستقیم دولت در فعالیت‌های اقتصادی، تقلیل هزینه‌های بودجه‌ای دولت ناشی از پرداخت یارانه و هزینه‌های سرمایه‌ای، توسعه بازارهای سرمایه‌ داخلی و دستیابی به سرمایه، تکنولوژی روز از جمله مهم‌ترین اهدافی بوده که د راین زمینه بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته‌اند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های دارای امکانات مناسب، فن آوری قابل توجه، نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان با توان ایجاد خلاقیت و برنامه ریزی دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت آنگاه نوع نگرش به خصوصی سازی نیز کاملا تغییر پیدا می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز