خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

با نقل و انتقال دهندگان بدون مجوز گونه‌های جانوری در آذربایجان شرقی برخورد جدی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۶۳

عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جهت حفظ حیات وحش و جلوگیری از آسیب به آن است و در این راستا با قاچاق و خرید و فروش غیر مجاز جانوران بومی و غیر بومی به شدت برخورد می‌کند.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از برخورد جدی با نقل و انتقال دهندگان بدون مجوز گونه‌های جانوری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی با اشاره به نامگذاری سوم مارس به نام روز جهانی حیات وحش گفت: عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جهت حفظ حیات وحش و جلوگیری از آسیب به آن است و در این راستا با قاچاق و خرید و فروش غیر مجاز جانوران بومی و غیر بومی به شدت برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: به طور کلی گونه‌های جانوری وحشی نقش اساسی در اقتصاد کشور‌ها داشته و دارند اما در جهان امروز با پیشرفت علم و معلوم شدن نقش تنوع زیستی در معالجه بیماری‌ها و استفاده از ژن‌های وحشی و اختلاط آن با گونه‌های اهلی برای اصلاح‌نژاد و افزایش تولید گوشت و سایر فرآورده‌های پیش از پیش اهمیت تنوع زیستی و حفاظت از آنرا بر همه معلوم داشته است.
قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به حفاظت از ژن‌های گیاهان و جانواران گفت: ژن‌های موجود در گیاهان و جانوران هر کشوری از مهم‌ترین ثروت‌های مردم آن کشور به حساب آمده و با جدییت از آن حفاظت می‌کنند.
وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی که شامل سه بخش زنده یعنی گیاهان، جانوران و میکروارگانیسم‌ها و بخش غیر زنده مانند آب، خاک و هوا از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار به شمارمی آید یاد آور شد: با توجه به اینکه کشورمان از نظر تنوع زیستی جزء ۴ کشور غنی جهان می‌باشد حفاظت از تنوع زیستی از الویتهای دولت تدبیر و امید و سازمان حفاظت محیط زیست است.
قاسمی نقش گروه‌های مردم نهاد در فرهنگ سازی‌های زیست محیطی را مهم دانست و گفت: دوستداران حیات وحش که ناآگاهانه اقدام به خرید برخی گونه‌های در حال انقراض و سوء استفاده برخی عناصر سود جو را فراهم می‌آورند باید موضوع اهمیت حفاظت از حیات وحش آشنا شوند و فرهنگ سازی عمومی در این خصوص صورت گیرد.
وی ادامه داد: گونه‌هایی چون سنجاب ایرانی و سمند لرستانی که از از گونه‌های در حال انقراض کشور به حساب می‌آیند قربانی این گونه ناآگاهی‌ها می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز