خبرگزاری کار ایران

رحیم مخدومی معلم و نویسنده ادبیات دفاع مقدس:

خاطرات دفاع مقدس جای رمان را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۷۳

احتمال اینکه در آینده نزدیک ادبیات شاخص ایران خاطره باشد، زیاد است. / نشست تخصصی تدوین خاطرات و تبدیل آن‌ها به داستان در حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایلنا: رحیم مخدومی، معلم و نویسنده ادبیات دفاع مقدس در نشست تخصصی تدوین خاطرات و تبدیل آن‌ها به داستان که در محل حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تشکیل شد، تأکید کرد: خاطرات دفاع مقدس جای رمان را می‌گیرد.
به گزارش ایلنا، مخدومی با بیان اینکه ادبیات جنگ ادبیات زندگی است، گفت: ادبیات و زندگی پیوندی سخت با یکدیگر دارند و اصلاً ادبیات به ویژه ادبیات جنگ و دفاع مقدس جلوه‌ای است از زندگی؛ جلوه‌ای که در آن خیال و هنر به کمک نویسنده می‌آید تا این جلوه از زندگی را برجسته‌تر و ماندگار‌تر از اصل زندگی کند.
وی ادامه داد: احتمال اینکه در آینده نزدیک ادبیات شاخص ایران خاطره باشد، زیاد است زیرا خاطراتی که در خصوص جنگ منتشر می‌شود کم از رمان ندارند لذا به نظر می‌رسد در آینده نزدیک نویسندگان خاطرات خود را به ویژه در موضوع دفاع مقدس در قالب رمان خواهند نوشت.
مخدومی افزود: در این صورت است که نقش نویسنده در بیان خاطره شفاف‌تر و کارکردی‌تر خواهد بود.
نویسنده ادبیات مفاع مقدس با بیان اینکه هیچ رویدادی چون آغاز یک نبرد نظامی و تبعات آن شرایط را برای خلق یک اثر ادبی تاثیرگذار فراهم نمی‌کند اظهار داشت: در جنگ، داستان‌نویس خود بخشی از مردمی است که درگیر شرایط سخت ناشی از نبرد می‌باشد و سختی‌های آن را به چشم می‌بیند و بعد با ابزار کلمات و با استفاده از تخیل موقعیت‌های حسی و ویژه جنگ را می‌آفریند و با برجسته کردن بزنگاه‌های عاطفی رویداد‌ها، مخاطب را متوجه شرایط ویژه این درگیری‌ها می‌کند.
مخدومی در پایان خاطرنشان کرد: ادبیات دفاع مقدس ما با دور شدن از هیجان سال‌های درگیری نظامی و تبدیل شدن جنگ به یک خاطره جمعی قابل برداشت در همه زمان‌ها، امروز فرصت دارد با باز‌شناسی موقعیت‌های انسانی و ویژه و پرداخت حرفه‌ای و بدون شتاب‌ زدگی آن‌ها راهی برای ورود ادبیات معاصر در عرصه‌های جهانی باشد، به شرط این‌که نویسندگان ما افق‌های بلند و دور را بنگرند.
لازم به ذکر است، رحیم مخدومی در سال ۱۳۴۵ در ورامین متولد شده و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته علوم تربیتی ادامه داده است که به کسوت معلمی نیز اشتغال دارد. از آثار این نویسنده می‌توان به جنگ پا برهنه، مردان درد، نرگس، یار کجاست؟، معلم فراری، چه کسی ماشه را خواهد کشید، وقتی پرده کنار رفت، پروانه‌های عرصه خبر اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز