خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آموزش و پژوهش کشور:

خانواده هر کجا شکل بگیرد، مایه رحمت و برکت است

کد خبر : ۱۴۹۶۲۹

موضوع سلامت خانواده یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در کشور ما بین اهالی دانشجو و خانواده مهم بوده و پایدار‌ترین نهاد اجتماعی خانواده را به وجود می‌آورد.

ایلنا: رییس مرکز آموزش و پژوهش کشور گفت: تشکیل خانواده در هرکجا شکل بگیرد مایه رحمت و برکت است.
به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا چگینی افزود: موضوع سلامت خانواده یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در کشور ما بین اهالی دانشجو و خانواده مهم بوده و پایدار‌ترین نهاد اجتماعی خانواده را به وجود می‌آورد.
وی تصریح کرد: خانواده یک آموزشگاه کوچک اما بسیار مهم در زندگی هر انسانی است. تربیت کامل افراد در خانواده و در میان اعضای آن صورت می‌گیرد. اولین تصورات و تصدیقات، باور‌ها و اصول ذهنی ما در آنجا شکل می‌گیرد. در این نهاد افراد در کنار هم زندگی می‌کنند و دغدغه زیستنی خوب و سالم را با یکدیگر دارند.
چگینی گفت: بقاء فکری و فرهنگی به خانواده هویت خانواده را ایفاء می‌نماید و نقش اقتصادی جزءمهم‌ترین بحثآموزش و تربیت فرزندان در خانواده است.
وی با اشاره به اینکه خانواده نقطه مقابل ترویج خودمحوری تحمیلی است خاطر نشان کرد: اعضا خانواده در این محفل صمیمی است که می‌توانند مفاهیم انسانی و اخلاقی مانند گذشت، دلسوزی، ارائه خدمات بشر دوستانه و داوطلبانه، آموزش نظم، ایثار و از خودگذشتگی و مسئولیت پذیری را از هم فرا بگیرند و آن را به جامعه بزرگ‌تر انتقال دهند.
وی افزود: انتظار جامعه از نخبگان این است که با وارد کردن تکنولوژی به فضای جدید رفتارهایی را تولید کنند که در چهارچوب محورهای اجتماعی با استفاده از فن آوری نوین، سلامت اجتماعی و رشد تعالی خانواده را به دنبال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز