خبرگزاری کار ایران

افزایش توان ناوگان زراعی ورزقان درسال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۹۶۹

در حال حاضر در سطح این شهرستان، بر اساس آمارهای موجود یک هزار و ۱۹۰ دستگاه تراکتور وجود دارد که ۵۵ درصد آن‌ها با عمری بالای ۱۳ سال، جزو ناوگان فرسوده محسوب شده و نیاز به جایگزینی دارند.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان گفت: در سال جاری و از محل اعتبار خط ویژه مکانیزاسیون، تعداد ۵۵ دستگاه انواع تراکتور و۸۴ دستگاه ادوات دنباله بند کشاورزی با استفاده از تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی و تا ۳۰ بهمن ماه سالجاری تعداد ۴۳ دستگاه تراکتور و۵۰ دستگاه ادوات دنباله بند کشاورزی با جذب اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط بهره برداران، به ناوگان زراعی ورزقان اضافه شده است.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " علی علیمحمدی "، با اشاره به اینکه امید می‌رود تا پایان سالجاری تمامی افراد معرفی شده به بانک عامل با دریافت وام بتوانند نسبت به تهیه تراکتور و ادوات دنباله بند اقدام نمایند، افزود: این امر سبب افزایش ضریب مکانیزاسیون و درجه مکانیزاسیون خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر و در سطح این شهرستان، بر اساس آمارهای موجود یک هزار و ۱۹۰ دستگاه تراکتور وجود دارد که ۵۵ درصد آن‌ها با عمری بالای ۱۳ سال، جزو ناوگان فرسوده محسوب و نیاز به جایگزینی دارند.
" علی علیمحمدی " خاطرنشان کرد: این امر، در عمل علاوه بر افزایش هزینه‌های عملیات آماده سازی، کاشت، داشت و برداشت، درمجموع قیمت تمام شده تولید محصول را افزایش و تمامی تلاش مجموعه مدیریتی بخش کشاورزی ورزقان در حمایت از تولید کنندگان و استفاده بهینه از منابع، به نوسازی ناوگان زراعی سطح منطقه معطوف بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان افزود: در صورت فراهم آمدن اعتبارات لازم برای برای جایگزینی ماشین آلات کشاورزی فرسوده در سطح شهرستان ورزقان، این مدیریت آمادگی لازم برای به سرانجام رسانی این امر مهم را اعلام می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز