خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

باغداران تا آخر بهمن فرصت بیمه محصولات خود را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۸

بیمه یکی از مؤثر‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند کشاورزان را در برابر سوانح طبیعی و جبران زیان‌ها به بهترین شیوه حمایت کند.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آخرین آمار سطوح باغی تحت پوشش بیمه کشاورزی در استان، ۳۵ هزار و ۶۲۸ هکتاربوده و در کنارآن، ۱۵۴ هزار و۶۲۵ هکتار از اراضی زراعی پاییزه استان نیز زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر فتحی با اشاره به اینکه نقش بیمه کشاورزی در پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصادی، به ویژه از نظر اقتصاد تولید و تامین غذای جمعیت فزاینده جامعه بیش از پیش باید مورد توجه قرارگیرد، افزود: بیمه یکی از مؤثر‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند کشاورزان را در برابر سوانح طبیعی و جبران زیان‌ها به بهترین شیوه حمایت کند.
وی ادامه داد: در بخش دامی ۴۴ هزار و ۴۵۶ راس دام روستایی سبک، ۲هزار و۶۹۱ راس گاو بومی آمیخته، ۱۹۶ هزار و۷۵۷ کلنی زنبور عسل، ۸۵۷ راس دام صنعتی، ۱۸۰ راس گاو پرواری سنگین و ۶۲ راس گاو میش نیز براساس آخرین اطلاعات حاصله زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار گرفته‌اند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه تولیدات کشاورزی یکی از پر مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی بوده و حوادثطبیعی، آفات، انواع بیماریهای گیاهی، تغییرات ناگهانی دما و‌گاه بی‌موقع ممکن است خسارت زیادی به کشاورزان وارد کند، لازم است بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از اهرم‌های توسعه مورد توجه بیش از پیش بهره برداران قرارگرفته و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و رفع مشکلات اعتباری صندوق بیمه کشاورزی، لزوم استفاده از آخرین فرصت باقیمانده برای پوشش بیمه‌ای سطوح باغی را دوچندان می‌کند.
فتحی با تاکید بر اتمام مهلت بیمه پذیری باغات انگور تا پایان ۱۵ بهمن ماه جاری، گفت: با رعایت دستورالعمل‌های جاری صندوق بیمه کشاورزی، مهلت عقد قرارداد بیمه باغات سیب و تنه درختان هسته دار تا پایان بهمن ماه سالجاری به شرط عدم وقوع خسارت تمدید و بهره برداران استانی از فرصت ایجاد شده باید به نحو شایسته استفاده و توان تولیدی خود در مقابله با حوادثاحتمالی قابل وقوع را بهبود بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز