خبرگزاری کار ایران

یک کارگردان سینما در تبریز:

سینمای ما، سینمایی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۹

جشنواره فیلم فجر فارغ از بحث‌های سینمایی آن، محمل مناسبی برای داد و ستد فکری و هنری سینماگران است و همین اجتماعات مقطعی، فرصت مناسبی برای تعاملات سینمایی است که در صورت عدم برگزاری جشنواره‌ها از سینماگران دریغ می‌شود.

ایلنا: یک کارگردان سینما در تبریز گفت: سینمای ما، سینمایی مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و انسانی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین پورستار با تأکید بر اینکه در حقیقت هر آنچه که در سینما اتفاق می‌افتد انعکاس شرایط اجتماعی است اظهار داشت: در این میان فیلمسازان ما و در مجموع سینمای ما، سینمایی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است که برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست و سینماگران نیز از فرهیختگان جامعه محسوب شده و مروج ارزش‌های انسانی و اخلاقی هستند و براین اساس تولیدات آن‌ها نیز مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی خواهد بود.
وی افزود: جشنواره فیلم فجر فارغ از بحث‌های سینمایی آن، محمل مناسبی برای داد و ستد فکری و هنری سینماگران است و همین اجتماعات مقطعی، فرصت مناسبی برای تعاملات سینمایی است که در صورت عدم برگزاری جشنواره‌ها از سینماگران دریغ می‌شود.
پورستار با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان آذربایجان شرقی گفت: این مهم موجب شده است تا برخی از هنرمندان و علاقمندان به سینما که امکان حضور در جشنواره‌ تهران را نداشتند از این فرصت ایجاد شده بهره‌مند شوند و حضور و استقبال از فیلمهای به نمایش درآمده در این چند روز دلیلی بر این مدعاست.
وی برگزاری این جشنواره را یکی از راهکارهای آشتی دادن مردم با سینما عنوان کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ تماشای فیلم در خانواده‌ها کم‌رنگ شده است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌ تواند در نهادینه کردن این فرهنگ موثر باشد.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز