خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

آذربایجان شرقی رتبه دوم سازمان‌های مردم نهاد را در کشور داراست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۶

طرح الگوی مشارکت مردمی در بخش کشاورزی برای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته می‌شود.

ایلنا: به گفته مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان آذربایجان شرقی رتبه دوم سازمان‌های مردم نهاد را در کشور داراست.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد درویش در گفتگو با خبرنگاران در تبریز افزود: هم اکنون بعد از تهران، بالا‌ترین میزان فعالیت‌های زیست محیطی توسط سازمان‌های مردم نهاد بین ۳۱ استان کشور متعلق به آذربایجان‌شرقی است که این نهادهای مردمی کمک‌ها و قدم‌های بسیار خوبی برای حفاظت از محیط زیست برداشته‌اند.
طرح الگوی مشارکت مردمی در بخش کشاورزی برای احیای دریاچه ارومیه
وی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در موضوع دریاچه ارومیه، گفت: هم اکنون طرح الگوی مشارکت مردمی در بخش کشاورزی برای احیای دریاچه مطرح شده است.
درویش با بیان اینکه اگر دولت زمینه مناسب برای فعالیت‌های مردمی را فراهم کند، سازمان‌های مردم نهاد بهترین ابزار برای رفع مشکلاتی همچون بحران دریاچه ارومیه هستند گفت: نجارب موفقی در سطح کشور در زمینه اینگونه همکاری‌ها وجود داشته است.
وی افزود: کشاورزان منطقه اگر بدانند با تحمل یک دوره عزلت و سختی و با بستن برخی چاه‌ها می‌توانند به احیا دوباره دریاچه ارومیه کمک کنند، به طور حتم کمک زیادی در این مسیر صورت می‌گیرد.
درویش با بیان اینکه کمک گرفتن از نیروهای مردمی تا امروز باعثساماندهی بسیاری از مشکلات زیست محیطی کشور شده است، گفت: در موضوع دریاچه ارومیه هم سازمان‌های مردم نهاد با جلب سریع‌تر اعتماد مردمی می‌توانند کشاورزان منطقه را برای اصلاح الگوی کشت خود راضی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز