خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی:

سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی با محوریت تهدید‌ها و فرصت‌های توسعه استان تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۸۳

پیش‌بینی می‌شود روند تدوین این سند تا پایان خرداد سال آینده به اتمام برسد و از این تاریخ، اجرای سند تدبیر توسعه استان آغاز شود.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی از تدوین سند تدبیر توسعه استان به منظور شناسایی مشکلات اساسی توسعه و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرخ مسجدی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی و روش‌های جدید آن، سند تدبیر توسعه استان با محوریت مشکلات اساسی توسعه و راهکارهای حل این مشکلات و حرکت به سمت توسعه، توسط کار‌شناسان اقتصادی و تیم مدیریتی استان تدوین می‌شود.
وی با بیان اینکه برای ایجاد حرکت به سمت توسعه باید هسته‌های توسعه را شناسایی کرده و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم، افزود: در برنامه سند تدبیر توسعه استان به دنبال استفاده از بودجه و منابع مرسوم نیستیم و برنامه‌ریزی جامع و معمول، مسیر عادی خود را طی می‌کند، بلکه این سند یک برنامه فوق‌العاده برای تسریع در روند توسعه استان است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی به ساختار اجرایی تهیه و تدوین سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بالا‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد این سند است که وظیفه تصویب نظام‌نامه، نظارت بر فرایند تدوین، بررسی و تصویب سند و نظارت بر اجرای آن را بر عهده خواهند داشت.
مسجدی افزود: در کنار شورای برنامه‌ریزی، شورای راهبری سند تدبیر توسعه استان هم به منظور تهیه نظام‌نامه و هدایت و هماهنگی کارگروه‌های مربوطه تشکیل می‌شود.
وی همچنین از پیشنهاد تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی مشکلات و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: در صورت تصویب شورای برنامه‌ریزی، کارگروه‌های ۱۲گانه اجتماعی، بهره‌وری و اشتغال، فناوری‌های نوین و IT، صنعت و معدن، برق، کشاورزی، زیست محیطی، فضای کسب و کار، بازرگانی، آب، حمل و نقل و گردشگری تشکیل می‌شود.
مسجدی اظهار داشت: اعضای کارگروه‌های تخصصی شامل مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های غیردولتی و صاحب‌نظران بخش خصوصی و کار‌شناسان و استادان دانشگاه‌ها و مراکز علمی خواهند بود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به زمان‌بندی تهیه و تدوین سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: بعد از تصویب نظام‌نامه این سند در شورای برنامه‌ریزی استان، کارگروه‌های تخصصی تشکیل و در جلسات کاری منظم، نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه استان را شناسایی خواهند کرد.
وی افزود: تصویب هسته‌های کلیدی توسعه در شورای راهبری و تهیه برنامه اجرایی متناسب با آن قدم بعدی در مسیر تدوین سند تدبیر توسعه استان است که در ‌‌نهایت با تصویب شورای برنامه‌ریزی، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
مسجدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که این روند تا پایان خرداد سال آینده به اتمام برسد و از این تاریخ، اجرای سند تدبیر توسعه استان آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز