خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌های کشور:

کاهش جمعیت کیفری یکی از اصلی‌ترین سیاست کلی نظام قضایی به شمار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۵۱

رئیس سازمان زندانهای کشور ضمن بازدید از زندان شهرستان میانه همچنین بند زنان، قرنطینه و بهداری این زندان را که با زیربنای ۱۶۰ مترمربع و با اعتبار ۱۳۰۰ میلیون ریال ساخته شده بود افتتاح کرد.

ایلنا: رئیس سازمان زندانهای کشور کاهش جمعیت کیفری را یکی از اصلیترین سیاست کلی نظام قضایی خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا غلامحسین اسماعیلی در بازدید از زندان شهرستان میانه اظهار داشت: این سیاست که در برنامه مدون ۵ سالهٔ این قوه آمده است مورد اهتمام دستگاه‌های قضایی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور است.
وی پیشگیری از وقوع جرم، ارجاع شکایات و تخلفات سبک به نهادهای حل اختلاف و هیئت‌های داوری، جرم زدایی از قوانین و کاستن عناوین مجرمانه و تخلفات، حبس زدایی از قوانین و اجرای اثربخش مجازات حبس را گام‌های نظام قضایی برای رسیدن به سیاست کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد و افزود: ما باید به سراغ مجازات‌های جایگزین حبس برویم و در کنار آن باید برنامه‌های زندان اصلاحی و تربیتی باشد طوریکه فرد پس از آزادی دوباره مرتکب جرم نشود و از طرفی اعمال مجازات حبس برای دیگران نیز بازدارنده باشد.
اسماعیلی سیاست سازمان زندان‌ها را انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده و بافت شهری عنوان کرد و گفت در صورتی که مسئولین شهرستان میانه زمین مورد نیاز برای احداثزندان را تامین کنند ما آمادگی جابه جایی و احداثزندان به خارج از محدوده شهری را داریم و پیگیر این موضوع خواهیم بود.
اسماعیلی همچنین بند زنان، قرنطینه و بهداری زندان میانه را که با زیربنای ۱۶۰ مترمربع و با اعتبار ۱۳۰۰ میلیون ریال ساخته شده بود افتتاح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز