خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران یک شرکت فولادی خبر داد:

عدم حمایت و تحریم‌ها؛ تعطیلی موقت و دائمی واحدهای تولید فولاد

کد خبر : ۱۴۰۳۶۲

بیشترین تاوان تحریم‌های اقتصادی را کارگران صنایع فولادی پرداخته‌اند. / حمایت از تشکل‌های کارگری در صنعت فولاد ضروری است.

ایلنا: نماینده کارگران شرکت فولاد مهر سهند گفت: عدم حمایت دولت و تحریم‌های اقتصادی منجر به عدم ثبات قیمت‌ها و تعطیلی موقت و دائمی واحدهای تولید فولاد شده است.
به گزارش " ایلنا "، " عادل فرزانه " با اشاره به تحولاتی که در دهه اخیر در کشور به وقوع پیوسته و شاهد رشد صنعت ومعدن در کشور بوده‌ایم، گفت: این تحولات‌ گاهی با مشکلاتی همراه بوده که گریبانگیر کارخانجات تولید فولاد نیز بوده و نهایتاً کارگران این واحد‌ها به سهم خود تاوان این مشکلات را پرداخته‌اند.
وی یکی از مشکلات کارگران شرکت‌های تولید فولاد را حقوق و مزایای آنان برشمرد و گفت: با در نظر گرفتن اینکه کار کردن در این کارخانجات در مقایسه با سایر صنایع، ذاتاً جزو مشاغل سخت و زیان آور است لذا حقوق و مزایای این قشر نیز باید طبق طرح طبقه بندی این مشاغل از طرف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تائید شود البته این اداره کل موظف بر نظارت این امور در واحدهای تولید فولاد می‌باشد.
" فرزانه " همچنین با اشاره به اینکه صنعت فولاد جزء مشاغل حادثه خیز بوده و موجب بیماریهای شغلی زود رس می‌گردد، گفت: ایجاد واحد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای(HSE) و تعیین مسئول مربوط جهت ارزیابی ریسک فاکتورهای موجود در شرکتهای فولادی و آموزش کارگران این واحد‌ها برای محافظت از خود و همکاران ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه مراکز بهداشت و ایمنی کار بایستی موظف به بازرسی و نظارت بر این واحد‌ها باشند، افزود: نظارت دولت و کارفرمایان بر سلامت جسمی و روانی کارگران ضروری بوده زیرا که نظارت می‌تواند سلامت جسمی و روانی کارگران این صنایع را به همراه داشته باشد.
" فرزانه " با اشاره به اینکه تمامی مشکلات تاثیر مستقیمی بر کارفرمایان و کارگران دارند، گفت: صنایع فولادی جزء صنایع مادر است و عدم حمایت جدی و اساسی دولت از این واحد‌ها و از طرف دیگر وجود تحریم‌های اقتصادی، کمبود و در برخی موارد نبود مواد اولیه که منجر به عدم ثبات قیمت‌ها و تعطیلی موقت و دائمی در این واحد‌ها شده است نهایتاً اثرات آن گریبانگیر پرسنل و کارگران این واحد‌ها شده است و صراحتاً می‌توان گفت که بیشترین تاوان تحریم‌های اقتصادی را کارگران صنایع فولادی پرداخته‌اند.
وی با تاکید بر حمایت اساسی دولت از صنایع مادر مخصوصاً صنعت فولاد در جهت تهیه مواد اولیه این صنایع و بازسازی و نوسازی خطوط تولید و مدیریت بازارهای داخلی و خارجی گفت: با توجه به اینکه همسایگان کشور ما اکثراً در حال رشد و ترقی اقتصادی می‌باشند، می‌تواند سود سرشاری را نصیب کشورمان نماید.
" فرزانه " همچنین با اشاره به حمایت از تشکل‌های کارگری در صنعت فولاد گفت: حمایت از تشکل‌های کارگری در این صنعت، از جمله شوراهای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی کارگران و نمایندگان کارگران در جهت حمایت همه جانبه از حقوق قشر عظیم و زحمتکش کارگران صنایع از طرف دولت و نهادهای مسئول ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز