خبرگزاری کار ایران

زمین استاندارد ؛ آرزوی ورزشکاران گلف تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۵۰۶

ورزش گلف در باور عموم مردم با برچسب گران قیمت و پرخرج بودن به فرزند ناتنی ورزش استان تبدیل شده، اما می‌توان با ساماندهی جزیی زیرساخت ها و کمی توجه به فرهنگسازی و معرفی این ورزش، آن را به یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار در تبریز و آذربایجان شرقی مبدل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ورزش گلف از سال ۸۵ در تبریز آغاز شده و در حال حاضر نزدیک ۱۰۰ نفر در این رشته و انجمن های تابعه آن عضو فعال وجود دارد.

گلف استان آذربایجان شرقی شامل تیم بزرگسالان و زیر ۱۸ سال در بخش آقایان و بانوان است که در آخرین مسابقه تیم بزرگسالان تبریز عنوان قهرمانی هندیکپ خوزستان و چهارمی قهرمانی کشوری را در تهران سال ۱۴۰۱ کسب کرد. 

همچنین طی ماه های گذشته، در بخش جوانان زیر ۱۸ سال بعد از ۱۰ سال وقفه در اعزام تیم، در نهایت مقام ششم تیمی را به دست آورد و در بخش بانوان که به صورت انفرادی در مسابقات شمالغرب کشور در ارومیه برگزار شد، گیتی علیزاده بازیکن تبریزی مطرح کشور مقام اول را کسب کرد.

این استان همچنین پرچم دار مینی گلف کشور و جزو چهار استان برتر ‌‌بوده و عناوین خوبی در سطح کشور و بخصوص شمال غرب ایران در دو سال اخیر به دست آورده اما تکرار کسب عناوین و مقام های کشوری بی شک نیازمند تامین نیازهای فعالان این عرصه و تجهیز زیرساخت های متمایز است.

محمد برمخیده، سرمربی و بازیکن گلف آذربایجانشرقی، با تشریح شرایط کنونی ورزش گلف در استان با بیان اینکه در زمینه زیرساختی و تجهیزات متاسفانه شرایط مناسبی حاکم نیست، می‌گوید: به طور کلی در استان زمین گلف نداریم فقط یک زمین رنج کوچک برای تمرین ضربات کوتاه داریم که با هیچ استانداردی در شأن و اندازه تبریز و تیم قدرتمند گلف این شهر نیست.

وی ادامه داد: با اینکه زمین های مینی‌گلف تبریز در سطح استاندارد جهانی ساخته شده، اما در شرایط مساعدی قرار ندارند و با وجود پیگیری های مستمر هیأت گلف استان متاسفانه همچنان بدون رسیدگی به حال خود رها شده و شرایط نامساعدی بر آنها حاکم است.

بهروز علیاری، رئیس هیأت گلف شهرستان تبریز نیز ، در رابطه با عدم اقدام و پیگیری هیأت گلف برای مرمت و بهسازی این زمینها، گفت: مسئله این است که اصلا هیأت بودجه کافی برای تامین زیرساخت ندارد، حتی خیلی از اعزام ها را رئیس هیأت استان از حساب و هزینه شخصی تامین می‌کند .

 زمین استاندارد ؛ آرزوی ورزشکاران گلف تبریز

میادین بی‌دفاع مینی گلف تبریز

وجود ۱۸ میدان مینی گلف استاندارد در پارک ائل گلی تبریز ظرفیت ورزش گلف در این استان را بیشتر برجسته ساخته است به ویژه اینکه استفاده از این میادین برای عموم آزاد است و شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از این میادین استفاده کنند.

اما متاسفانه عدم فرهنگسازی مناسب از یک طرف، بی توجهی سازمان سیما منظر شهرداری تبریز و نبود حصار اطراف میادین گلف موجب شده تا این ظرفیت های ورزشی ارزشمند در معرض تخریب و نابودی قرار گیرند.

چمن های مصنوعی این میادین به صورت مستمر تخریب و کنده می‌شود و برخی شهروندان ترجیح می‌دهند از این میادین به عنوان محل اتراق و حتی اجاق هیزم استفاده کنند.

از طرف دیگر مسئولان سیما منظر شهرداری تبریز توجه کافی برای نگهداری این میادین را ندارند و از حصارکشی این میادین هم خودداری می‌کنند.

امین زیادی مسئول مسابقات مینی گلف استان آذربایجان شرقی نیز از نبود زمین مناسب برای بازی گلف گله کرد و گفت: زمین های موجود در اختیار شهرداری است و اجازه رسیدگی مستقیم به هیأت گلف داده نمی‌شود. 

امین زیادی همچنین از کمبود نور در این محل شکایت کرد و گفت: کمبود نور کافی باعث می‌شود در ساعتهای بعد از ظهر بخصوص در فصل پاییز و رمستان نتوانیم تمرین و بازی کنیم .

وی یکی از مشکلات اساسی این رشته را مشکلات و معایب میدان بازی دانست که حفاظ ندارند و مردم در داخل این میادین برنامه پیک نیک برگزار می کنند و به چمن های موجود آسیب می‌زنند. 

زیادی ادامه داد: اگر این زمین ها فنس کشی شود مردم متوجه می‌شوند که این ها، زمین های بازی هستند. 

زمین استاندارد ؛ آرزوی ورزشکاران گلف تبریز

برمخیده همچنین می گوید: هرچند وضعیت آذربایجان شرقی نسبت به سایر استانها به لحاظ زیرساخت بسیار ضعیف است، ولی از نظر تیمی و بازیکنان و مربیان یکی از مدعیان و قدرتهای گلف ایران و جزو چهار تیم اول کشوری هستیم.

وی استقبال مردم عادی از این ورزش و آموزش آن را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه به دلیل گرانی تجهیزات و نبود زیرساخت مناسب استقبال چندانی از این ورزش مفرح در تبریز وجود ندارد.

این بازیکن گلف معتقد است: واقعیت این است که ورزش گلف خود به تنهایی بالاترین تکنیک در بین همه ورزشها را دارد که نشان می‌دهد ورزشی بسیار فنی و تکنیکی است، در حقیقت برای اینکه یک گلفر معمولی باشید باید سالها زحمت بکشید و مدام تمرین کنید و در حال یادگیری باشید.بنابراین بیشترین کاری که هیأت می‌تواند انجام دهد، این است که مربی و زمین تمرین و تجهیزات اولیه در اختیار نوآموزان قرار دهد.

محمد برمخیده،  تاکید کرد: یکی از آرزوهای بزرگ ‌مشترک همه فعالان و ورزشکاران این رشته، داشتن زمین استاندارد گلف برای شهرمان تبریز است.

بدون تردید با تداوم چنین شرایطی نه تنها هرگونه هزینه برای مرمت و بهسازی میادین مینی گلف بیهوده است بلکه نابودی روزافزون چند میدان باقی مانده در آینده نزدیک هم دور از انتظار نیست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز