خبرگزاری کار ایران

با نصب سیستم ILS

دید خلبانان در تبریز از ۳۵۰۰ متر به ۸۰۰ متر توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۵۶

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از روند نصب سیستم ILS در فرودگاه تبریز بازدید کرد.

ایلنا: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم دستگاه ILS را در فرودگاه تبریز در کمتر از شش ماه نصب کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی رستمی در بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از روند نصب سیستم ILS بر روی باند دوم فرودگاه بین‌المللی تبریز با بیان اهمیت این سیستم افزود: سیستم ILS یک سامانه کمک ناوبری است که با نزدیک شدن هواپیما به باند فرودگاه برای فرود، با ارایه سیگنال‌هایی در هنگام کاهش دید افقی به علت مه، باران و برف و کولاک، برای فرود امن به کمک خلبان می‌آید.
وی با قدردانی از پیگیری‌های ویژه استاندار، معاون عمرانی استاندار و نمایندگان استان در مجلس برای انتقال و نصب این دستگاه در فرودگاه بین المللی تبریز گفت: انتقال این دستگاه به تبریز از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفت و از روز جمعه به طور رسمی عملیات نصب آن آغاز شد.
رستمی افزود: در حالت عادی زمان نصب دستگاه ILS شش ماه است ولی همکاران ما در فرودگاه تبریز با تلاش شبانه‌روزی این زمان را به حداقل خواهند رساند.
وی اعتبار این پروژه را بیش از ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به کمک این دستگاه دید خلبان از ۳۵۰۰ متر به ۸۰۰ متر خواهد رسید.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: با توجه به وضعیت نامناسب جوی و آلودگی هوای تبریز در چند هفته گذشته که منجر به تاخیر و ابطال برخی از پرواز‌ها شده بود و همچنین به دلیل اجرای عملیات بازسازی باند اصلی فرودگاه، دستگاه ILS به فرودگاه تبریز منتقل شد.
محمدصادق پورمهدی افزود: حضور بنده در محل پروژه به خاطر پیگیری نصب این دستگاه و عرض خدا قوت به عزیزان فعال در این امر است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز