خبرگزاری کار ایران

یک عضو مجلس خبرگان رهبری:

نبودن احزاب خودسر بهتر از بودنشان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۵

وزارت کشور باید زمینه را برای گسترش فرهنگ تحزب فراهم کند. / تریبون‌ها به جای فرمان آتش، فرمان محبت بدهند. / پیام اعتدال هنوز به بخش‌هایی از کشور نرسیده است. / جناحهای سیاسی کشور تحملشان را در پذیرش نظرات یکدیگر بالا ببرند.

ایلنا: یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتدال بطور نسبی در کشور حاکم شده است ولی متأسفانه همچنان شاهدیم که از سوی برخی تریبون‌ها تندروی‌هایی صورت می‌گیرد و به افراد تهمت زده می‌شود که این خود یک گناه کبیره است.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله دکتر هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بعد از انتخابات شاهد باز شدن فضای نسبی در کشور هستیم و این یک امر محسوس است، ‌گفت: تهمت‌ها و بگو مگو‌ها کمتر از قبل شده و تریبون‌ها و سخنرانی‌ها متعادل‌تر شده است ولی به این معنا نیست که اوضاع کاملاً درست شده است و دیگر افراط و تفریطی وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌ها نیز شاهد هستیم که فضا نسبت به قبل بهتر شده و در میان دانشجویان امید و نشاط بوجود آمده است، اظهار کرد: البته این فضا در تمام بخش‌ها در دانشگاه‌ها حاکم نشده است و باید تلاش کرد که چنین فضایی گسترش پیدا کند و باید به بخش‌هایی که هنوز پیام اعتدال نرسیده است، این پیام را رساند.
آیت الله هریسی با بیان اینکه در چنین فضایی جناح‌‌های سیاسی مختلف در کشور باید تحملشان را در پذیرش نظرات یکدیگر بالا ببرند، ‌ ادامه داد: اگر فضای اعتدال و پذیرش نظرات یکدیگر در بین جناح‌های سیاسی حاکم نباشد، این موضوع بر روی دانشگاه‌ها نیز تأثیر می‌گذارد؛ چراکه‌گاه تشکل‌های دانشجویی نیز از فضای سیاسی حاکم بر تشکل‌های سیاسی خارج از دانشگاه‌ متأثر می‌شوند و این می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکلاتی شود.
این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر نطفه اعتدال در کشور شکل گرفته و باید آن را تقویت کرد تا در جامعه نهادینه شود، گفت: نباید با این موضوع به‌گونه‌ای برخورد کرد که بعد از مدتی دوباره از فضای جامعه رخت ببندد و تبدیل به یک امر موردی شود باید چنین فضایی را در جامعه با آموزش نهادینه کرد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد فضای تندروی، افترا و توهین بار دیگر در کشور حاکم شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی تریبون‌ها و روزنامه‌ها همچنان شاهد تندروی و تهمت زدن هستیم که این گناهی کبیره است متأسفانه گاهی اینگونه رفتار‌ها به عنوان اصول و ارزش مطرح می‌شود.
آیت الله هریسی همچنین به اهمیت سوق دادن کشور به سمت فضای تفاهم و آرامش هرچه بیشتر اشاره کرد و با بیان اینکه تریبون‌هایی که فرمان حمله و آتش می‌دهند باید فرمان تفاهم، محبت و خوش‌بینی بدهند، تصریح کرد: تعامل احزاب و دولت در راستای ایجاد چنین فضایی بسیار مؤثر است و در این ارتباط باید فرهنگ تحزب در کشور ما گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به برنامه وزیر کشور برای دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان احزاب فعال کشور گفت: وزارت کشور باید زمینه را برای گسترش فرهنگ تحزب فراهم کند از طرف دیگر، احزاب و گروه‌های سیاسی نیز باید آموزش‌دهنده این موضوع در بین اعضای خود و مردم باشند و این فرهنگ را بپذیرند و توجه داشته باشند که فعالیت حزبی دارای چه ملزوماتی است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه اگر احزاب نخواهند در چارچوب فرهنگ تحزب حرکت کنند، نبودن آن‌ها بهتر از بودنشان است، اظهار کرد: وقتی فرهنگ تحزب در کشور حاکم نباشد، این موضوع زمینه‌های ایجاد جدل و درگیری بین احزاب را فراهم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز