خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی:

گسترش و ارتقا برنامه راهبردی مدیریت جدید جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۰

از جنبه ارتقاء کمر همت بسته‌ایم تا جهاد دانشگاهی را در طول برنامه سه ساله از واحد به سازمان ارتقاء دهیم و از جنبه گسترش نیز برآنیم که علاوه بر تکمیل و تسریع خدمات قبلی، در مباحثپژوهشی، تحقیقاتی و درمان ناباروری که دیگر مراکز همچون رویان ورود پیدا نکرده، ورود کرده و خدمات مکملی به مردم ارائه دهیم.

ایلنا: سرپرست جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی تأکید کرد: گسترش و ارتقا برنامه راهبردی مدیریت جدید جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی است.
به گزارش ایلنا نجف قراچورلو، که در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز سخن می‌گفت افزود: از جنبه ارتقاء کمر همت بسته‌ایم تا جهاد دانشگاهی را در طول برنامه سه ساله از واحد به سازمان ارتقاء دهیم و از جنبه گسترش نیز برآنیم که علاوه بر تکمیل و تسریع خدمات قبلی، در مباحثپژوهشی، تحقیقاتی و درمان ناباروری که دیگر مراکز همچون رویان ورود پیدا نکرده، ورود کرده و خدمات مکملی به مردم ارائه دهیم.
وی درحوزه فناوری، بهره برداری از انرژی‌های پاک و ساخت آب شیرین کن را از بُعد مهندسی و تحقیقاتی، با برنامه ریزی مرکز رشد علم و فناوری مبتنی بر فناوری‌های نوین و پاک عنوان کرد و افزود: در برخی روستاهای دورافتاده انتقال برق به روش‌های قدیمی و کنونی مقرون به صرف نیست که جهاددانشگاهی قصد دارد با بهره گیری از علم انرژهای پاک و با استقرار صنعت نیروگاه هیبریدی، منابع انرژی موردنیاز آن منطقه را با مکان یابی و مطالعه تحقیقاتی منطقه، بسته به برخورداری از نعمت باد یا خورشید و یا ترکیب بهینه هر دو انرژی، تامین کند.
قراچورلو ادامه داد: چنانچه در سال ۸۸ قراردادی جهت ساخت نیروگاه هیبریدی با وزارت نفت منعقد گردید که این نیروگاه در سال ۹۰ در جزیره خارک در یک مسجد و مجموعه فرهنگی نصب گردید که تاکنون نیز فعال بوده است.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان گفت: با توجه به نیاز مبرم کشور به انرژهای پاک و عزم راسخ جهاد دانشگاهی جهت ورود به این عرصه، در نظر داریم با حمید چیتچیان، وزیر نیرو رایزنی و گفتگوهای لازم را انجام دهیم تا این طرح‌ها را به تولید انبوه برسانیم.
قراچورلو با بیان اینکه طراحی مطالعاتی ساخت اب شیرین کن خورشیدی نیز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق دورافتاده و محروم استان و کشور، آب رسانی به وسیله لوله کشی و شبکه‌های آب رسانی که هزینه‌های گزافی به دنبال دارد، امکان پذیر نیست؛ لذا تلاش خواهد شد تا با انتخاب چاه‌های موضع و استقرار دستگاه آب شیرین کن، خدمتی نوین در این راستا ارائه شود.
همچنین در این مراسم، مدیر مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولهای بنیادی جهاددانشگاهی استان گزارشی از فعالیت‌های این مرکز را ارایه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز