خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌ها یکی از استراتژی‌های منطقه آزاد ارس است

کد خبر : ۱۲۲۶۹۲

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور از پایانه مرزی جلفا و نوردوز در منطقه ارس بازدید کرد.

ایلنا: مدیرعامل منطقه آزاد ارس تأکید کرد: فعالیت‌های سازمان حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌ها در راستای یکی از استراتژی‌های بر‌تر توسعه منطقه آزاد ارس است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محسن خادم عرب باغی که در بازدید معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور از پایانه مرزی جلفا و نوردوز در منطقه ارس سخن می‌گفت افزود: به منظور یکپارچه سازی مدیریت این حوزه براساس قانون مناطق آزاد مدیریت بخش‌های مربوطه به سازمان منطقه آزاد تفویض می‌شود.
محسن خادم عرب باغی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد نسبت به بهره‌مندی از تسهیلات و مزیت‌های منطقه‌ای و قانونی در توسعه حمل و نقل جاده‌ای و نوسازی ناوگان حمل و نقل تاکید کرد.
بر پایه همین گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از پایانه‌های مرزی جلفا در مرز نخجوان و نوردوز در مرز ارمنستان در محدوده‌های جلفا و نوردوز منطقه آزاد ارس بازدید کرد.
داوود کشاورزیان در این بازدید مسایل مربوط به پایانه‌های مرزی و تردد اتباع داخلی و خارجی در این مرز‌ها را مورد بررسی داد.
وی با بازدید از پل‌های مرزی جلفا و نوردوز در مرزهای نخجوان و نوردوز در جریان موضوعات مرتبط با این پل‌ها قرار گرفت و نسبت به ساماندهی و لکه گیری مسیر مرزی جلفا اصلاندوز دستور داد.
همچنین با حضور فرماندهان مرزبانی و مدیران گمرک و پایانه‌های مرزی موضوع عدم استفاده از پل جدید التاسیس جلفا در مرز نخجوان و توسعه پایانه مرزی جلفا مورد بررسی قرار گرفت.
پایانه مرزی جلفا با تردد بیش از ۳هزار نفر در هر شبانه روز یکی از پرتردد‌ترین مرزهای زمینی کشور به شمار می‌رود.
منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با وسعت ۵۱هزار هکتار در ۴ محدوده در نقاط مرزی جلفا در مرز نخجوان، نوردوز در مرز ارمنستان و خداآفرین و قلی بیگلو در مرز آذربایجان واقع یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز