خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مراغه:

خانواده عامل مهم در پیشگیری از اعتیاد جوانان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۰۱

محیط ناسالم خانواده و روش نادرست تربیت کودک بی‌شک منشاء و سرچشمه بسیاری از انحرافات، کژرفتاری‌ها و اعتیاد به شمار می‌رود.

ایلنا: فرمانده انتظامی مراغه خانواده را مهم‌ترین و اصلیترین ‌ترین نهاد در پیشگیری از اعتیاد جوانان دانست.
به گزارش ایلنا، عیسی هاتفی گفت: خانواده مهم‌ترین و اصلیترین نهاد در ساخت بنیاد‌های شخصیتی کودک و مهم‌ترین عامل در پی ریزی و چگونگی رشد شخصیت اوست.
وی افزود: محیط ناسالم خانواده و روش نادرست تربیت کودک بی‌شک منشاء و سرچشمه بسیاری از انحرافات، کژرفتاری‌ها و اعتیاد به شمار می‌رود.
فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از معتادان نداشتن پدر یا مادر یا هر دو یا وجود ناپدری و نامادری را عامل اعتیاد خود ذکر می‌کنند گفت: آن‌ها می‌گویند برای گریز از احساس محبت و احساس بی‌پناهی و ناامنی فراموش کردن غم‌ها و رنج‌ها به دامن مواد مخدر پناه می‌برند.
وی ادامه داد: در خانواده‌های سخت گیر و مستبد که معمولا «حالت روانی و عاطفی مطلوبی ندارد و به نیازهای طبیعی و ضروری فرزندان بی‌اعتناء هستند و روابط آنان با فرزندان خود بسیار نامطلوب و دور از مهر و محبت است احساس حقارت و بی‌کفایتی، ترس از انزواو گوشه گیری، ناتوانی در برقراری روابط عاطفی و اجتماعی، ناسازگاری، که زاییده رفتارهای نابخردانه اینگونه والدین است سبب اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند.
هاتفی همچنین گفت: لازمه فضای سالم، حضور فعال والدین است و مسلم است والدین که بدلیل فعالیت‌های اجتماعی به شغل و یا بیماری مسائلی از این قبیل کمتر در محفل خانوادگی حضوردارند کمتر می‌توانند به فرزندان خود سرپرستی داشته باشند. چنین شرایطی زمینه را برای غفلت والدین از فرزندان بیشتر می‌کند و به این ترتیب احتمال دارد در این خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز