خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز:

روزانه بین ۵ تا ۴۳ نفر در گورستان وادی رحمت دفن می‌شوند / تبریزی‌ها تا ۴۰ سال برای کفن و دفن مشکلی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۰۴

طرح ۲ طبقه کردن قبور در بلوک‌های قدیمی آغاز شده و خانواده‌های اموات در واگذاری قبور جدید در اولویت هستند.

ایلنا: مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: در وادی رحمت تبریز به عنوان بزرگ‌ترین گورستان شمالغرب کشور روزانه بین ۵ تا ۴۳ نفر در این گورستان دفن می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرخ جلالی با بیان اینکه این مجموعه مجهز به ۱۵۰ یخچال، آب شرب، آب خام، فضاهای وسیع سبز و درختکاری شده بوده و برای حسینیه آن حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است که گنجایش ۴ هزار نفر را دارد افزود: چون وادی رحمت تبریز در جوار اتوبان شهید کسایی واقع شده برای تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از تصادفات ناگوار و همچنین ترافیک و راه بندان طرح تقاطع همسطح آن امسال با اعتباری معادل ۱۶ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مساحت کل وادی رحمت تبریز ۱۴۵ هکتار بوده که ۵۰ هکتار نیز اراضی اطراف آن تملک و خریداری شده و ما در ۴۰ سال آینده در کفن و دفن اموات تبریزی‌ها مشکلی نخواهیم داشت.
جلالی گفت: طرح ۲ طبقه کردن قبور در بلوک‌های قدیمی آغاز شده و خانواده‌های اموات در واگذاری قبور جدید در اولویت هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار قبر خالی نیز در وادی رحمت وجود دارد و قبرکنی و تهیه قبور استاندارد در اراضی تحت تملک همچنان ادامه دارد.
جلالی ایجاد روشنایی معابر و خیابان‌های منتهی به وادی رحمت، کاشت ۲۲ هزار اصله نهال، راه اندازی تاسیسات دفع فاضلاب با اسلوب بهداشتی و میکروب زدایی، ساماندهی فاز نخست بلوک شهدا و مسقف سازی آن و حفظ و نگهداری، احداث۷ سرویس مجهز بهداشتی در نقاط مختلف آن، گازرسانی، آبرسانی و اتمام طرح مطالعاتی بلوک‌های صدیقین و هنرمندان را از اقدامات سازمان آرامستان‌های تبریز اعلام کرد و گفت: طبق تصویب شورای اسلامی تبریز و همچنین ابلاغ شهرداری این کلانشهر از این پس کفن و دفن همه اموات در وادی رحمت صورت می‌گیرد که این تجمیع علاوه بر مراعات مسائل شرعی و بهداشتی موجب تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌های اموات تبریزی شده است.
وی گفت: با تجمیع کفن و دفن اموات در وادی رحمت حتی حجاران قبور و سنگبری نیز موظف به مراعات سنگ نوشته‌ها و توجه به محتوای آن‌ها و سنگ تراشی‌های مجاز شده و از ساخت ضریح‌های بزرگ با سنگ‌های قیمتی جلوگیری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز