خبرگزاری کار ایران

دست سارق اینترنتی در مرند رو شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۸۸

رمز دوم کارت‌های عابربانک به عنوان اطلاعات شخصی افراد است و نباید به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار گیرد. / با پیشرفت‌های گسترده‌ای که در فضای مجازی به وجود آمده، جرایم اینترنتی در این حوزه گسترش یافته و هر روز شاهد کلاهبرداری‌های اینترنتی هستیم.

ایلنا: فردی که با به دست آوردن اطلاعات اینترنتی عابر بانک یکی از بستگانش مبادرت به خالی کردن حساب فردی کرده بود، از سوی کارآگاهان پلیس فتای مرند در آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی مرند گفت: در پی دریافت پرونده شکایت از دادسرای مرند به این پلیس مبنی بر برداشت غیر قانونی مبلغ هفتاد میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان با توجه به اینکه کارت عابر بانک نزد خود وی بوده و به فرد خاصی نیز مظنون نمی‌باشد بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرهنگ نوروزی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی از شاکی و در بررسی پرینت حسابهای بانکی وی مشخص شد که این مقدار برداشت وجه از حساب به صورت اینترنتی به حساب شخصی به هویت جواد «الف» واریز ونهایتا «توسط خود وی از یک بانک در صوفیان برداشت کرده است با اقدامات پلیس نامبرده در بانک مورد نظر دستگیر و در تحقیقات اعلام داشت فردی با معرفی خود به عنوان دانشجو از طریق اینترنت وجه را به حساب بنده واریز و من نیز آن را برداشت به نامبرده پرداخت نموده‌ام.
وی بیان داشت: کار‌شناسان این پلیس با انجام تحقیقات پلیسی و بکارگیری شیوه‌های کشف نوین جرم در ‌‌نهایت موفق شدند فردی به هویت عارف» م را شناسایی و دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده سارق اینترنتی به نام الوهاب «م» که از اقوام نزدیک شاکی بود نقشه سرقت را کشیده بود را معرفی در ‌‌نهایت هر دو نفر بعد از دستگیری در تحقیقات پلیس به سرقت از حساب شاکی به علت نیاز مالی اعتراف و گفت در حین خرید اینترنتی در کافی نت شماره رمز را یاد داشت نموده و بعد از آن در یک فرصت مناسب حساب را خالی کردم.
نوروزی در پایان با بیان اینکه رمز دوم کارت‌های عابربانک به عنوان اطلاعات شخصی افراد است و نباید به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار گیرد، گفت: با پیشرفت‌های گسترده‌ای که در فضای مجازی به وجود آمده، جرایم اینترنتی در این حوزه گسترش یافته و هر روز شاهد کلاهبرداری‌های اینترنتی هستیم، بنابراین کاربران باید در این رابطه تمامی جوانب احتیاط را رعایت کرده و امکان هرگونه سوء استفاده را از سارقان بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز