خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

کتاب، همیشه باید به آسانی در دسترس مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۲

در این زمینه باید بحثتشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان به کتاب‌خوانی در دستور کار قرار گیرد. / جلسه ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در تبریز برگزار شد.

ایلنا: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نقش کتاب را در رشد حیات اجتماعی، تعیین‌کننده دانست.
به گزارش ایلنا محمدعلی نصرتی صبح امروز(سه‌شنبه) در جلسه ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در تبریز، افزود: کتاب جزو اصلیترین میراثفرهنگی کشور و چراغ روشنی برای نورانی کردن مسیر سعادت و تعالی جامعه است و تمام مقدورات جامعه باید دست به دست هم دهند تا نیاز مردم به کتاب به راحتی تامین شود.
وی توجه جدی به بحثکتاب و فعالیت‌های مربوط به آن را از اقدامات مهم در راستای تقویت بنیه فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: در این زمینه باید بحثتشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان به کتاب‌خوانی در دستور کار قرار گیرد.
نصرتی با تاکید بر اینکه تامین نیازمندی‌های ناشران، نویسندگان و مترجمان باید جزو اولویت‌ها باشد، خاطرنشان کرد: ناشران کتاب نباید دغدغه خاطر داشته باشند، چرا که بحثکتاب‌خوانی یک موضوع فرهنگی است و مانند کارهای عمرانی نیست که یکی دو روز توقف آن، تاثیر چندانی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه بحثفرهنگی، تعطیل‌بردار و متوقف‌شدنی نیست، افزود: اگر در موضوعات فرهنگی غفلتی صورت گیرد شاهد آسیب‌های آن خواهیم بود و هرچه این غفلت، طولانی‌تر و بیشتر باشد جبران آسیب‌های آن نیز مشکل‌تر خواهد بود.
نصرتی با تاکید بر تجهیز و گسترش کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی مساجد، گفت: گرچه اقدامات بزرگی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب با صرف هزینه‌های بالا انجام می‌شود و این اقدامات هم به نوبه خود تاثیرگذار است، اما مهم‌ترین اولویت این است که به دنبال راهکارهایی باشیم تا موضوع کتاب‌خوانی را به متن جامعه ببریم و کتاب، همیشه به آسانی در دسترس مردم باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تسلیت حلول ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار داشت: مهم‌ترین پیام این ایام، حضور در صحنه و عمل به تکلیف تا آخرین نفس است و تمام تلاش ما باید بر این باشد که این پیام را به درستی تبیین و به آن عمل کنیم.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: مردم در این روز به نظام سلطه خاطرنشان کردند که همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه حاضر هستند و با رهبری ولی فقیه، این مسیر را با عزت و مردانگی ادامه خواهند داد.
نصرتی افزود: آمریکا مظهر شرارت و نیرنگ و استکبار است که امروز به خاطر بی‌لیاقتی زمامداران خود، کاملا تسلیم شده و تعظیم و تکریم تعدادی از کشور‌ها در مقابل آمریکا هم فقط به خاطر در امان ماندن از گزند اوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز