خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی:

۱۲ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌شرقی تا شهریورماه جاری از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۲۷

با توجه به نظارت‌های سازمان تامین اجتماعی میزان سوء استفاده از قانون بیمه بیکاری کاهش یافته اما توقف کامل چنین تخلفاتی مستلزم رعایت نکاتی چون در نظر گرفتن مقررات قانون کار در عقد قرارداد‌ها، مستندسازی رفتارهای غیراداری کارگران و کارکنان، رعایت مهلت قانونی برای پذیرش درخواست بیمه بیکاری، دقت در ارسال لیست بیمه شدگان و تلاش برای اشتغال مجدد بیکارشدگان است.

ایلنا: مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در مجموع ۴۷ درصد از کل جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایلنا، نادر فضل‌زاده در همایش تخصصی روابط کار که در شهرک شهید سلیمی برگزار شد افزود: تا شهریور سال جاری، ۶۲۵ هزار نفر از جمعیت استان به عنوان بیمه شده اصلی تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که با در نظر گرفتن بیمه شدگان تبعی این افراد، رقم کل افراد تحت پوشش این سازمان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.
وی با اشاره به آمار بیمه بیکاری استان تصریح کرد: تا پایان شش ماهه نخست ۹۲ حدود ۱۲ هزار نفر از جمعیت استان از تسهیلات بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند که بیکاری توافقی میان کارگر و کارفرما و نیز اشتغال پنهان افراد برخوردار از بیمه بیکاری از مهم‌ترین عوامل این میزان بالای بیمه بیکاری استان نسبت به میانگین‌های کشوری است.
فضل‌زاده به پیشی گرفتن مصارف صندوق بیمه بیکاری به منابع آن اشاره و تاکید کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال و به تبع آن رونق کار و تولید هستیم، طرح پرداخت بیمه بیکاری به تمام افراد بیکار با شعارهای داده شده در این خصوص مغایرت دارد چرا که بر اساس قانون بیمه بیکاری تنها شامل افرادی است که بصورت ناخواسته بیکار می‌شوند و یا با وجود آماده بکار بودن امکان اشتغال ان‌ها فراهم نیست.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی کارگروه‌های شش گانه این سازمان برای دریافت نظرات مربوط به بیمه بیکاری گفت: با توجه به نظارت‌های سازمان تامین اجتماعی میزان سوء استفاده از قانون بیمه بیکاری کاهش یافته اما توقف کامل چنین تخلفاتی مستلزم رعایت نکاتی چون در نظر گرفتن مقررات قانون کار در عقد قرارداد‌ها، مستندسازی رفتارهای غیراداری کارگران و کارکنان، رعایت مهلت قانونی برای پذیرش درخواست بیمه بیکاری، دقت در ارسال لیست بیمه شدگان و تلاش برای اشتغال مجدد بیکارشدگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز